به گزارش ایرنا رضا میرزایی روز شنبه در شورای برنامه ریزی استان در بخش بیرانشهر اظهار داشت: ظرفیت سد داربلوط پنج میلیون متر مکعب است و به دلیل اینکه تخصیص آب ندارد مراحل بعدی دیگر پیگیری نشده است.
وی گفت: اگر به این سد تخصیص داده شود مشکل آن برطرف می شود.
به گفته وی اکنون حجم آب پشت سد ایوشان 21 میلیون متر مکعب است که نسب به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش آبدهی دارد که پیش بینی می شود با بارش ها امسال به بیش از 40 میلیون متر مکعب برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز در این نشست گفت: تکمیل پل سید گرگی بیرانشهر نیازمند پنج میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال تکمیل می شود.
رضا خالقی بیان کرد: بهسازی ورودی و خروجی بیرانشهر تا 40میلیار ریال اعتبار باید پیش بینی شود همچنین آزادراه ها نباید ورودی و خروجی به شهر داشته باشند اما به هر حال پیگیری می کنیم اگر مقدور بود انجام شود.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان در ادامه این نشست اظهار کرد: بیرانوند جنوبی 19 روستا دارد و تا دهه فجر گازرسانی می شوند اما در بیرانوند شمالی برای هر انشعاب 140میلیون ریال اعتبار نیاز است که بزودی گازرسانی به این روستاها نیز انجام خواهد شد.
غلامرضا لطفعلیان گفت: در استان ها نرخ گاز منطقه ای است و هر پنج سال یکبار بازنگری می شود و تعین نرخ گاز در اختیار استان نیست.
همچنین محمدرضا صفی خانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه این نشست گفت: معدن سنگ تزئینی مرمری بسیار مرغوب در بیرانشهر شمالی کشف شده که 10 متقاضی دارد اما روند مراحل اداری آن بسیار طولانی شده ک با راه اندازی آن وضعیت اقتصادی منطقه متحول خواهد شد.
/6060/7264/3210
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.