به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، ناهید پرویزپور در نشست با بانوان جهاد دانشگاهی استان افزود: بانوان از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون در همه صحنه ها حضور فعال داشته اند و اکنون بعد از گذشت چهار دهه از عمر این انقلاب شاهد حضور این قشر از جامعه در عرصه های علمی و پژوهشی هستیم.
وی اظهارداشت: امروز بانوان با کسب مدارج علمی و تحصیلی بخشی از جمعیت متخصص کشور را به خود اختصاص داده اند و افتخارات زیادی در حوزه های مختلف کسب کرده اند.
مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان بیان کرد: بانوان جوامع شهری، روستایی، محلی و حاشیه نشین هر کدام مسائل خاص خود را دارند که جهاد دانشگاهی باید با نظر سنجی و نیازسنجی انتظارات و توقعات این قشر از جامعه را ارزیابی کند و با همکاری دستگاه های اجرایی طرح های پژوهشی در راستای بهبود و ارتقای وضعیت بانوان را در دستور کار قرار دهد.
پرویز پور اضافه کرد: سند وضعیت بانوان استان تدوین شده به عنوان یک مرجع در اقدامات پژوهشی آینده از آن استفاده می شود که جهاد دانشگاهی نیز می تواند از دستاوردهای این سند در فعالیت های پژوهشی بهره گیری کند.
وی ادامه داد: اقدامات جهاد دانشگاهی در تربیت نیروی انسانی از طریق دوره های آموزشی تخصصی در جهت مهارت افزایی و ایجاد زمینه های کسب و کار و اشتغالزایی خانگی بانوان قابل توجه است.
مدیرکل امور خانواده استانداری لرستان گفت: با توجه به اینکه در استان ظرفیت و پتانسیل های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و کاشت گیاهان دارویی دارد می توان با آموزش بانوان در این حوزه ها اشتغالزایی مطلوبی ایجاد کرد.
پرویز پوربیان کرد: راه اندازی مرکز رشد و درمان ناباروری یکی از اتفاقات خوب در لرستان است که به همت استانداری، جهاد دانشگاهی و بنیاد برکت انجام شده و می تواند نقش بسزایی در افزایش نشاط خانواده ها و کاهش هزینه های جانبی درمان ناباروری و کاهش طلاق داشته باشد.
وی افزود: در حوزه اطلاع رسانی نیزخبرگزاری های ایسنا و ایکنا ذیل جهاد دانشگاهی فعالیت دارند و در پوشش اخبار سیاسی، اجتماعی و سیاست های تحکیم بنیاد خانواده مبتنی بر فرهنگ اسلامی و اعتقادات مذهبی و حفظ امانت داری موفق عمل کرده اند و انتظار می رود در انعکاس اخبار مربوط به حوزه بانوان نیز تلاش بیشتری داشته باشند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان اضافه کرد: باتوجه به اینکه سیاست دولت حمایت از لباس های بومی و محلی است تولید کنندگان و طراحان مد و لباس باید با حفظ هویت، این لباس ها را متناسب با نیاز و سلیقه نسل جوان طراحی کنند.
پرویز پور اظهارداشت: دولت تدبیر و امید برنامه و طرح های خوبی جهت ارتقاء وضعیت بانوان انجام داده که باید این اقدامات در راستای تنویر افکار عمومی برای جامعه اطلاع رسانی شود.
وی ادامه داد: جهاددانشگاهی ازجمله نهادهایی است که بعد از انقلاب اسلامی تاسیس شده و از آن زمان تا کنون موفقیت های زیادی در حوزه پژوهش های علمی و فرهنگی داشته است.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: از مهمترین ویژگی جهاد دانشگاهی بکار گیری نیروهای جوان، متخصص و متعهد و استفاده از راه حل های مناسب در حل مسائل و ارائه اطلاعات مبتنی بر تحقیق های علمی است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.