به گزارش ایرنا، حجت الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه های نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهرستان با بیان اینکه نفس مسئولیت و ریاست تبعاتی دارد که فرد باید مورد سئوال قرار گیرد، اظهار داشت: منشا مسئولیت پذیری انجام تکلیف الهی و نه رسیدن به خواسته های خود است.
وی افزود: مسئولان باید خودشان را همسطح با ضعیف ترین مردم بدانند تا شعله فقر کمتر فقیر را بسوزاند و این رفتار مسئولان باعث نجات آنها در روز قیامت شود.
امام جمعه موقت خرم آباد اظهار داشت: کسی که به دنبال منفعت خودش است برای گرفتن مسئولیت مناسب نیست.
وی با بیان اینکه این سخنان خطاب با هیچ جناح و گروه سیاسی نیست، افزود: آقایان عضو دولت، نمایندگان مجلس، عضو قوه قضائیه امکانات ویژه و حقوق بیشتر و خانه سازمانی و این امکانات با مبانی اسلام سازگار نیست.
حجت الاسلام متقی نیا با تاکید بر اینکه مسئولان باید در بین مردم زندگی کنند و از مشکلات جامعه آگاه باشند، ادامه داد: این چه مصیبتی است که برای مردم درست شده چرا برخی نمایندگان مجلس حقوق دوم می گیرند و قانون به نفع خودشان تصویب می کنند.
وی افزود: این چه تشکیلاتی است که برخی نمایندگان برای خودشان ایجاد کرده اند و این افراد در پیشگاه خداوند مقصرند.
وی با تاکید بر اینکه کج راهه از جای کوچکی شروع می شود و سرانجام باعث انحراف نظام می شود، ادامه داد: مقام معظم رهبری با روش های مختلف مسئولان را به تلاش برای رفع مشکلات جامعه و دوری از تشریفات فرا می خوانند.
امام جمعه موقت خرم آباد گفت: با این روش پیش رفتن مجلس و دولت آینده به درد مردم نمی خورد و از عموم متدینین خواستاریم بدون توجه به مسائل شخصی و گروه پیگیر برگردانده شدن قوانین مجلس باشیم.
امام جمعه موقت خرم آباد به چهملین روز شهادت سید نورخدا موسوی و سالگرد شهدای حفاظت هواپیمایی سپاه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امنیت صنعت هوایی یک شاخص مهم و اعتبار جهانی و جزء هویت یک ملت است و امنیت پرواز آسمان ایران مدیون شهدای سپاه حفاظت هواپیمایی است.
وی با اشاره به سالگرد عملیات کربلای چهار این عملیات را منحصر به فرد و تاریخی رزمندگان لرستانی برشمرد و ادامه داد: در این عملیات رزمندگان گردان انبیاء حماسه ای آفریدند که در دانشگاه های عالی نظامی دنیا مورد بحث قرار گرفت.
امام جمعه موقت خرم آباد در فرازی از خطبه های این هفته نمازجمعه به تصاویر صداو سیمای لرستان به قطع اشجار درختان مثمر در منطقه ای از استان اشاره کرد و ادامه داد: در روز روشن درختان زیادی به دلیل مشکل محلی قطع شد و یک سال و نیم مسئله امنیتی این قضیه در روی میز افراد مسئول قرار دارد و احساس امنیت در جمهوری اسلامی باید وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: چرا تدبیر نمی شود که مشکلات به این نقاط نرسد و مسائل کوچک منجر به کشته و زخمی شدن افرادی نشود.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.