به گزارش خبرنگار ایرنا، علی سیف روز یکشنبه در مانور رومیزی پدافند غیرعامل شهرستان سلسله با محوریت تهدیدهای آبزی پروری در سالن جلسات فرمانداری، اظهار داشت: اکنون موضوع پدافند غیرعامل به یک موضوع بین بخشی تبدیل شده که خاص یک دستگاه اجرایی نیست.
وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر تهدیدات رویکرد خود را عوض کرده و به تهدیدات ترکیبی تبدیل شده اند، افزود: مقابله با این تهدیدها به روشهای گذشته ممکن نبوده و راهکارهای مقابله نیز ترکیبی شده اند.
سیف با اشاره به تهدیدهای حوزه سلامت، عنوان کرد: در یک تهدید زیستی هدف نهایی انسان است و به جرات می توان گفت که قسمت عمده ای از این تهدیدات زیستی به طور غیرمستقیم برعلیه انسان اتفاق می افتند.
مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان خاطرنشان کرد: اکنون تهدیدات زیستی غیرمستقیم در جهت ضربه زدن به جوامع حرکت می کنند و بخشی از آن ها علیه بخش کشاورزی از قبیل زیربخش های دام، نباتات و آبزیان است.
وی با اشاره به تغییر رویکرد تهدیدات زیستی، افزود: بعضی از بیماری هایی که در گذشته خاص مناطق سردسیری بوده اکنون در مناطق گرمسیری شیوع پیدا می کنند و این نشان می دهد که در آزمایشگاه های خاصی روی آن ها کار می شود.
سیف با اشاره به اینکه اکنون زمان جنگ گرم نیست بلکه با شیوع عوامل بیماری زا برعلیه جوامع تهدید صورت می گیرد، عنوان کرد: در این راستا مهمترین وظیفه ما در مقابل این تهدیدات نوپدید بررسی آنها به صورت منطقه ای و ارائه راهکار برای کاهش این تهدیدات است.
مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان با تاکید بر اینکه استفاده از مواداولیه قاچاق و ناشناخته می تواند صدمات و تلفات زیادی ایجاد نماید، عنوان کرد: سال گذشته در بخش شیلات خسارات زیادی به دلیل شیوع بیماریهای وارداتی به مزارع پرورش استان وارد شد.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.