به گزارش ایرنا حبیب الله خجسته پور روز دوشنبه در مراسم صبحگاه مشترک به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در ستاد فرماندهی انتظامی لرستان اظهار داشت: یکی دیگر از اصول پدافند غیر عامل شناسایی تهدیدات نرم در حوزه های مختلف سایبری، زیستی و اقتصادی است و امروز دشمنان نظام تغییر رویکرد داده اند و به جای حمله های سخت و جنگ نظامی به سمت برنامه های نرم افزاری و حملات نرم افزاری کرده اند.
وی افزود: دشمن همواره به دنبال ایجاد تفرقه بین اقوام مختلف کشور بوده و باید تهدیدات در فضای مجازی، سایبری شناسایی شوند.
خجسته پور گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری پدافند غیر عامل برای یک زمان خاص نیست و یک اصل همیشگی بوده و همواره باید به اصول پدافند غیر عامل پایبند باشیم.
وی افزود: یکی از مهم ترین موضوعات در پدافند غیر عامل دفاع از مراکز ثقل کشور است و نقش بی بدیل پلیس در این حوزه از پدافند غیرعامل واضح و آشکار است چراکه این مراکز عمدتا در درون جوامع شهری و حریم شهرها قرار دارند.
معاون استاندار لرستان شناسایی این تهدیدات و مقابله با آنها را یکی از اصول اساسی پدافند غیرعامل عنوان کرد.
خجسته پور بیان کرد: سبزپوشان نیروی انتظامی در قامت پلیس فتا و سایر پلیس های تخصصی در امر شناسایی تهدیدات نرم پای کار هستند و اشراف بسیار خوبی در فضای مجازی و فضای سایبری دارند.
وی اضافه کرد: امروز جوانان این مرز و بوم در معرض خطر تهدیدات نرم قرار دارند و همه ما موظف هستیم که از سلامت جسمی، روحی، روانی و اجتماعی آحاد جامعه به خصوص جوانان صیانت کنیم.
خجسته پور افزود: همچنین تهدیداتی شبکه های زیرساختی ما را ممکن است مورد هجوم قرار دهد که می طلبد همه ما در قالب دستگاههای اجرایی، خدماتی در کنار نیروی انتظامی آمادگی خود را در این زمینه حفظ کنند.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.