به گزارش ایرنا مهرداد فتحی بیرانوند روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست لرستان افزود: لرستان دارای تنوع زیستی کم نظیر و دارای 25 درصد تنوع زیستی کشور است که این امر بیانگر تنوع زیستی این استان می باشد.
وی ادامه داد: 358 گونه جانوری و یک هزار و 750 گونه گیاهی اهمیت تنوع زیستی لرستان را نشان می دهد و پنج گونه اندمیک استان ثبت جهانی شده و 6 گونه دیگر نیز توسط یک محقق شناسایی شده است.
فتحی بیرانوند اظهار داشت: 150 گونه اندمیک گیاهی در لرستان وجود دارد و 450 هزار هکتار از منابع لرستان در حوزه های مرتع و جنگل در قالب تحت مدیریت یگان حفاظت استان است.
وی افزود: جلوگیری از شکار و صید با توجه به شرایط توپوگرافی تمام تنوع اقلیمی به دلیل اختلاف ارتفاع استان بسیار سخت است و بالغ بر 35 رشته کوه بالای 3500 متر در لرستان وجود دارد.
وی اظهار داشت: به لحاظ فرهنگی لرستان در حوزه های فرهنگ شکار افتخار است و وفور اسلحه در این استان کار محیط بانان را سخت کرده و رشادت محیط بانان لرستان کم نظیر است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در حوزه های مختلف تلاش می شود از محیط بانان حمایت شود و در این راستا به لحاظ تجهیزات و پرداختی ها اقدامات خوبی شده است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.