به گزارش ایرنا ، احمد مرادپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بقعه این امامزاده یکی از مکان‌های زیارتی و گردشگری شهرستان الیگودرز واقع در جنوب شرق لرستان و هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف منطقه است.
وی با بیان اینکه بقعه این امامزاده در فاصله 130 کیلومتری الیگودرز قرار دارد اظهار داشت: مسیر منتهی به مقبره امامزاده محمد بن حسن جاده ای خاکی و کوهستانی است که بخشی از آن به عنوان جاده روستایی آسفالت شده است.
وی تصریح کرد: آسفالت مسیر 40 کیلومتری موجب حذف راه دسترسی پیاده رو می شود و زائران می توانند بدون مشکلات پیاده روی در یک محور کوهستانی به این بقعه دسترسی پیدا کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اضافه کرد: به منظور تسهیل در نحوه دسترسی به این مکان زیارتی، در قالب تفاهم نامه ای بین وزارت راه و شهرسازی و استانداری لرستان، اقدامات لازم جهت بهسازی و آسفالت 40 کیلومتر باقی مانده از مسیر دسترسی به امامزاده در حال انجام است.
مرادپور گفت: جهت تسریع در اجرای عملیات آسفالت مقرر شده راه و شهرسازی نسبت به انتخاب 2 پیمانکار جهت فعالیت همزمان در قطعه مورد نظر اقدام کند.
امامزاده محمد بن حسن معروف به کریم لرستان از امامزادگان شاخص کشور محسوب می شود که در مناطق سخت گذر بخش ذلقی در جنوب شهرستان الیگودرز قراردارد و به رغم سخت گذر بودن منطقه هر سال زایران زیادی از سراسر کشور از جمله اصفهان، خوزستان، قم، اراک و چهارمحال و بختیاری به زیارت این امامزاده مشرف می شوند.
108 امامزاده در 88 بقعه متبرکه استان دفن شده که تاکنون راه دسترسی به 78 بقعه ایجاد شده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.