این روزها با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و نوسانات بازار ارز و تاثیری که بر شرایط بازارهای فروش بر جا نهاده عده ای بی آنکه به عواقب شوم رفتار غلط اجتماعی خود بیاندیشند از ترس نابسامان تر شدن بازار و نایاب شدن کالاهای اساسی اقدام به احتکار خانگی می کنند.
درواقع یکی از اهداف دشمنان انقلاب اسلامی در طرح اعمال تحریم علیه کشور این است که برنامه ریزی هایی صورت دهند که ملت ایران خودشان یکدیگر را تحریم نمایند تا زحمت آنها کمتر شده و زودتر به اهداف شوم خود برسند، با این وضعیت این عده که متاسفانه تعداد آنان نیز کم نیست بی آنکه بدانند آب به آسیاب دشمن می ریزند، دشمنان را در رسیدن به هدف خود یاری می دهند.
هیچکس منکر شرایط نابسامان اقتصادی که بر کشور حاکم شده نیست اما به جرات می توان گفت که برخی از ما با رفتارهای غلط اجتماعی باعث آشفته تر شدن شرایط حاکم بر بازار شده ایم؛ یک روز گرانی و نبود پوشک و شیرخشک، روز دیگر گرانی و کمبود رب گوجه، یک روز هم گران شدن سیب زمینی و گوجه فرنگی و به همین ترتیب در دور تسلسل گرانی و کمبود و هجوم به بازارهای فروش برای احتکار خانگی این اقلام گیر افتاده ایم بی آنکه به علت به وجود آمدن این اوضاع بیاندیشیم.
شاید اکثر شما هم در هنگام خرید با افرادی مواجه شده باشید که از هر قلم کالای اساسی به تعداد انبوه خرید می کنند که به خیال خودشان اگر در این گرانی و کمبودها قلمی از این کالاها نایاب شد، از آن بهره مند شوند. در واقع در تفکر اینان خانواده جزیی از جامعه نیست چرا که حیات آنان از سایر افراد جامعه واجب تر بوده و در مخیله آنان 'خودم نباشم جهان نباشد' حاکم است.این عده همان افردای هستند که برخی در شبکه های اجتماعی آنان را همکاران ترامپ می نامند و بی آنکه به عواقب رفتار خود بیاندیشند منجر به تغییر نگاه سایرین نیز می شوند و احتکار خانگی را در میان سایر افراد جامعه نشر می دهند.
اینکه چرا ما که در عشق به همنوع شهره بودیم اکنون اینگونه نسبت به بقای همنوعان خود بی تفاوت شده ایم، نیاز به تحلیل ها و بررسی های روانشناسانه دارد اما مگر ما همان ایرانیانی نیستیم که در شرایط سخت دفاع مقدس پشت به پشت هم هشت سال جانانه ایستادیم و تسلیم شرایط دشمن نشدیم پس چرا حال اینگونه خود را تسلیم شرایط جنگ روانی اقتصادی دشمن کرده ایم؟
یادمان باشد در شرایط سخت اقتصادی امروز ملت ایران بیش از آنکه نیازمند احتکار کالا باشد نیازمند وحدت و همدلی است پس هموطن یادت باشد اگر من و تو احتکار خانگی نکنیم شاید کمبود باشد اما نایاب نیست و برای دیگران موجود است .
قطعا شرایط موجود نیز با همت و تدبیر مسئولان و البته حمایت های من و شما و تنگ نکردن عرصه اقتصادی بر اقشار کم درآمد و ضعیف این شرایط نیز قابل برطرف شدن است اما تا زمانی که تفکرات اقتصادی خود را اصلاح نکنیم نباید انتظار برطرف شدن وضع موجود را داشت.
یادمان باشد که بقا و عزت ما در بقا و عزت همنوعانمان است، به خاطر داشته باشیم که همه کودکان این سرزمین آینده سازان ایران آینده اند پس با احتکار خانگی اقلام موردنیاز کودکان سرزمینمان و سپردن بازارهای فروش به دست عده ای افراد سودجو و فرصت طلب امید به آینده و فردایی روشن را از آنان نگیریم.
* خبرنگار ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.