به گزارش خبرنگار ایرنا، گودرز امیری شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در استانداری لرستان برگزار شد، افزود: مشکلات موجود در بازار تنها جو روانی است که با اطلاع رسانی صحیح و به موقع بدون شک بازار به آرامش لازم خواهد رسید.
وی انتشار آمارهای نادرست توسط برخی از رسانه های محلی و کانال ها را عامل ایجاد این جو روانی دانست و اظهار داشت: گاهی برخی از رسانه های محلی و کانال های تلگرامی ممکن است اقدام به ارائه امارهای نادرست و یا تایید نشده کنند لذا باید با آنها از طریق مراجع ذیربط برخورد قانونی شود.
امیری همچنین گفت: گوشت گرم وارداتی و منجمد با نظارت کامل مسئولین و با رعایت کامل احکام اسلامی تهیه شده لذا بسیار باکیفیت بوده و مردم با خیال راحت مصرف کنند.
وی در ادامه به مشکلات اخیر پیش آمده در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و گفت: اشکال اساسی این است که از طریق شبکه های اجتماعی به این قبیل اقدامات دامن زده می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان ادامه داد: البته برخی از رانندگانی هم که مایل به حضور در چنین اعتراضاتی نیستند می گویند امنیت لازم را نداریم لذا باید با افراد بر هم زننده آرامش رانندگان برخورد جدی شده و به جامعه معرفی شوند.
امیری در خصوص ذخیره سازی کالا نیز گفت: اگر کالایی از محل ذخایر عرضه شد حتما برای جاگزینی نمودن آن کالا برنامه خاصی درنظر گرفته می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این نشست به محدودیت های عرضه رب گوجه فرنگی اشاره کرد و گفت: اگر افزایش قیمتی بوده در سطح ملی است اما اکنون در استان این محصول با قیمت حدود 110هزارریال عرضه می شود که باید گفت مهمترین علت این افزایش قیمت افزایش میزان تقاضا در اثر ایجاد یک جو روانی است.
محمدرضا صفی خانی در ادامه به تشریح مشکلات پیش آمده در خصوص قیمت لبنیات پرداخت و گفت: شیر خام در حال حاضر به قیمت 21هزار ریال به تولید کننده فروخته می شود و این در حالی است که قیمت شیر خریداری شده پیش از این 15هزار و 700 ریال بود لذا تولید کننده علی رغم یک ماه مقاومت مجبور به افزایش قیمت شد.
صفی خانی به وضعیت بازار لاستیک در استان پرداخت و گفت: بر اساس حجم ناوگان سهمیه 2/6 درصدی به لرستان تخصیص داده شده که آن را بصورت کامل جذب کردیم اما از آنجا که نیاز استان بالاتر از این مقدار است با هماهنگی های لازم انجام شده و پس از ورود لاستیک های جدید آماده ارائه و جذب سهمیه استان هستیم.
دادستان خرم آباد نیز در این نشست نسبت به برخورد با مسئله مزاحمت های جاده ای تاکید کرد و گفت: مشکل امنیتی خاصی در جاده ها نداریم اما اعلام می کنیم که هر کجا مسئله ای احساس شد نهادهای امنیتی آماده برخورد قاطعانه و بدون هیچ اغماض و ترحم با متخلفان هستند.
سعید رازانی مشکل اصلی در بازار لرستان را تفاوت قیمت ها دانست و گفت: با افزایش بازرسی ها تا حد زیادی می توان این مشکل را از بین برد که اگر این گونه شود شاهد کاهش سطح تقاضا نیز خواهیم بود.
/6060/7264
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.