به گزارش ایرنا مراد بیرانوند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل گرمای شدید در فصل تابستان و کمبود بخشی از نهاده های مورد نیاز مرغداران، جوجه ریزی واحدهای مرغ گوشتی نسبت به ماه های فصل بهار 40 درصد کاهش داشت.
وی گفت: در خرم آباد با خنک شدن هوا و حمایت های جهاد کشاورزی در جهت عادی کردن روند تامین نهاده های خوراک طیور، جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ در واحدهای مرغ گوشتی شهرستان خرم آباد در شهریور ماه به روند عادی بازگشت.
وی ادامه داد: در شهریورماه امسال بیش از یک سوم مرغداران شهرستان خرم آباد اقدام به جوجه ریزی کرده و بیش از 567 هزار قطعه جوجه یکروزه وارد سالنهای پرورش مرغ گوشتی شهرستان شد.
بیرانوند افزود: بیش از سه هزار تن انواع نهاده دان مرغداران توسط مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان روزانه رصد و نظارت می شود و این اقدام در جهت کنترل قیمت و جلوگیری از توزیع خارج از شبکه توزیع نهاده ها، حمل آن را از مقصد بارگیری تا تحویل به تولید کننده نظارت می کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد گفت: پیش بینی می شود از نیمه دوم مهرماه تا اواسط آبان سال جاری بیش از یکهزارو 200 تن مرغ گرم وارد بازار مصرف شود که از این مقدار حدود 800 تن در بازار خرم آباد و حدود 400 تن نیز به بازار شهرستان ها و استانهای همجوار حمل می شود.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.