به گزارش خبرآنلاین لرستان، گروههای نظارتی و بازرسی به منظور پیشگیری از بروز بیماریهای منتقله از آب و غذا و کنترل بهداشتی به طور مستمر ازمراکز تهیه وتوزیع موادغذایی و اماکن عمومی از جمله حسینیه ها، تکایا، هیات های مذهبی بازدید نموده وآموزشهای لازم را به برگزارکنندگان مراسمهای عزاداری خواهند داد.

فعالیت 200  بازرس بهداشت محیط برای کنترل سلامت مردم
وی افزود: در این مدت بیش از 200 بازرس بهداشت محیط در سراسر استان فعالیت های ویژه ای را برای کنترل سلامت مردم انجام میدهند .درهرشهرستان حداقل یک اکیپ بازرسی تشدید نظارتها در ساعات غیر اداری را انجام میدهند. یکی از اولویت‌های بازرسان بهداشت محیط بازدید از تکایا، حسینیه‌ها و هیات‌های مذهبی وهمچنین بازدید از مراکز تهیه غذای نذری می باشد.

ارم علوم پزشکی لرستان

وی برگزاری دوره های آموزش بهداشت ویژه برگزار کنندگان مراسم های مذهبی، توزیع پیام های بهداشتی، نصب بنرهای حاوی پیام های مرتبط با رعایت بهداشت و سلامتی را از دیگر اقدامات این معاونت، در این ایام برشمرد.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: تمامی افرادی که در تهیه و توزیع مواد غذایی در هیات ها و تکایا ، مساجد و خیمه های عزاداری فعالیت می کنند باید کارت معاینه پزشکی دریافت نمایند.

لزوم رعایت بهداشت در مراسمات عزاداری
وی با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت در محافل و مراسم های عزاداری به ویژه در زمان پخت و تهیه غذا خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از بروز هرگونه بیماری، هیات های مذهبی از پذیرفتن مواد غذایی با حجم زیاد از افراد ناشناس خودداری کنند.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می توانند با تلفن رایگان ۱۹۰(سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت) تماس حاصل نمایند. تا دراسرع وقت رسیدگی لازم صورت گیرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1011188
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.