به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور روز چهارشنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی لرستان در محل استانداری افزود: دولت های دکتر روحانی از فقدان اطلاع رسانی درست و گسترده رنج برده اند و علیرغم بیان چندین باره این مشکل اما تاکنون درمانی برای آن مشخص نشده است.
وی با اشاره به قدرت فراگیری و تاثیرگذاری فضای مجازی اظهار داشت: به طور معمول محتوای بسیاری از مطالب این محیط، انتقادی است به نحوی که حامیان دولت نیز ترجیح می دهند در این فضا نقطه نظرات انتقادی خود را بیشتر از دیدگاههای حمایتی، عنوان کنند.
به گفته وی تنها کانال ادارات دولتی برای حمایت از اقدامات انجام شده وجود دارد که به دلیل ناآشنایی و عدم استفاده از افراد توانمند، استفاده درستی از این فضا نمی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد: برخی روابط عمومی دستگاه های دولتی نیز با بارگذاری چندین عکس و نوشته کوتاهی از نام و عنوان جلسات در کانال های دولتی و فضای مجازی، گمان می کنند رسالت خود را به خوبی انجام داده اند در صورتیکه محتوای اصلی مطالب مغفول می ماند.
خجسته پور گفت: تبلیغ خدمات دولت و نظام باید به صورت پارتیزانی و غیرمستقیم انجام شود چرا که امروز مخاطبان در مقابل تبلیغ مستقیم مقاومت می کنند بنابراین باید به نحوی اقدام کرد که ضدتبلیغ صورت نگیرد.
وی تاکید کرد: برای این مهم 2 راهکار وجود دارد، نخست اینکه دولت و دستگاه های دولتی سوژه های مورد نظر و اقدامات انجام شده را در اختیار رسانه ها قرار دهند و در حالت دوم نیز رسانه ها باید در جستجوی خبر بوده و ارتباط خوبی با مدیران و روابط عمومی ها برقرار کنند.
معاون استاندار لرستان همچنین گفت: فضای مجازی رسانه های فراگیر و قدرتمند است که از این ظرفیت به خوبی و به درستی برای اطلاع رسانی دستگاه های دولتی استفاده نشده است.
وی همچنین در خصوص وضعیت رسانه های مکتوب گفت: باید شورای اطلاع رسانی استان فعال شود و نحوه انتشار آگهی ها بر اساس مجوز ارشاد، خبر و رپرتاژ خبری بررسی و تعیین تکلیف شود.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی لرستان نیز گفت: خدمات دولت به معنای خدمات نظام است و چنانچه در این رابطه سیاه نمایی شود به نظام ضربه وارد می شود.
محمد علیدوستی تعامل و ایجاد تعادل میان نقد و تبلیغ را لازمه ی اطلاع رسانی درست دانست و تصریح کرد: ایرنا در دوره جدید با بهره گیری از توانمندی های علمی، دانشگاهی و حرفه ای و تدوین برنامه راهبردی، می خواهد در توسعه استان نقش داشته باشد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.