به گزارش ایرنا رحمان قلاوند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره برگزاری دوره های آموزشی مهارتی روستاییان متناسب با نسبت جمعیت آنان از کل جمعیت استان اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته نسبت آموزشهای مهارتی ویژه روستاییان و عشایر به جمعیت از 13درصد در سال 96 به 27 درصد در سال 97 رسیده است است.
قلاوند اضافه کرد: در این راستا 13 روستای پایلوت استان را با همکاری فرمانداران و بخشدارن انتخاب کرده و با سرشماریهای صورت گرفته از اهالی این روستاها 2هزار و600 نفر بیکار شناسایی شده اند که متقاضی شرکت در این طرح بودند.
وی اظهار داشت: برای این افراد مشاغل بومی که امکان ایجاد فرصت شغلی در روستاها را دارند تعریف شد و گروه های شغلی را تشکیل داده ایم و هم اکنون در حال ایجاد تعاونیهای روستایی برای تکمیل زنجیره شغلی هستیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تقاضا کرد که برای روستائیانی که آموزشهای مهارتی لازم را در حرفه های زیر مجموعه کشاورزی فراگرفته اند تسهیلات اشتغالزایی کم بهره درنظر گرفته شود.
به گفته وی این اداره کل دارای 17 مرکز آموزشی ثابت دولتی در شهرستانهای استان می باشد و حدود 350 آموزشگاه غیردولتی نیز در بخش خصوصی آموزشهای فنی و حرفه ای را به متقاضیان ارائه می دهند.
وی افزود: آموزشهای مهارتی آموزشهایی هزینه بر بوده و ارائه برخی از این آموزش ها به زیرساخت های سنگینی نیاز دارد که این امکان برای بخش خصوصی میسر نیست و این آموزش ها اغلب در بخش دولتی ارائه می شوند.
قلاوند بیان کرد: در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی که در اواسط خردادماه سال گذشته ابلاغ شده است، در سال 96 حدود 560 نفر و در سال 97 تا به امروز حدود 650 نفر غیردانشجو آموزش داده شده است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.