به گزارش ایرنا رضا آریایی روز شنبه در شورای فرهنگ عمومی بروجرد که در دفترامام جمعه شهرستان برگزار شد، افزود: هدف از قیام امام حسین(ع) احیای اسلام ناب محمدی(ص) و سنت پیامبر اسلام (ص) بوده است.
وی اظهار داشت: امروز در شرایط کنونی کشور و جهان رسالت سنگینی برعهده ما است که پیام قیام حسینی می تواند راهگشا باشد.
معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه نواختن طبل های بزرگ و فعالیت هیات ها در ساعت های طولانی بعد از نیمه شب باعث آسیب می شود، بیان کرد: نقش هیات های مذهبی در تبیین قیام امام حسین(ع) بسیار موثر است و باید آگاه سازی لازم به عزاداران صورت گیرد.
آریایی اضافه کرد: عنوان کردن مطالب غیر واقعی در مراسمات عزاداری موجب آسیب رساندن به اسلام می شود براین اساس مداحان، طلاب و روحانیون باید با بیان واقعیت های قیام عاشورا آگاه سازی های لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: رسانه ها کمک کنند تا آسیب های عزاداری محرم از بین برود و مردم عزادار در این ایام بصیرت دینی خود را افزایش دهند.
فرماندار بروجرد گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید با آرامش کامل انجام شود و مراسمات عزاداری را باید بدون ایجاد مزاحمت برای شهروندان برگزار کرد.
آریایی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان به صاحبان خودروهایی که اقدام به نوشتن مطالبی غیر واقعی روی شیشه و بدنه خودروها می کنند تذکردهد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: امسال 300 مبلغ و مبلغه ایام محرم در هیات های مذهبی حضور دارند و فلسفه قیام عاشورا را برای عزاداران حسینی بیان می کنند.
حجت الاسلام محمد صادق جعفر پورافزود: نماز ظهرعاشورا به جهت ترویج فرهنگ نماز قیام امام حسین (ع) در میدان قیام به امامت امام جمعه بروجرد برگزار می شود.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.