به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته در مصلی الغدیر خرم آباد به رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری به اعضای هیات دولت برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه اشاره کرد و افزود: این رهنمودهای حکیمانه و راهگشا باید مورد توجه و عمل قرار گیرند.
وی بیان کرد: همه می دانیم که امروز دشمن بر ضعف ما آگاهی پیدا کرده و ضعف ما را در مسائل اقتصادی دیده است.
آیت الله میرعمادی اظهار داشت:دشمن جنگ اقتصادی تمام عیار به راه انداخته است و در کنار آن جنگ روانی نیز تدارک دیده که باید مواظب باشیم.
وی ادامه داد: اهداف دشمن همان هدف یزیدی است که امام حسین (ع) به آن اشاره کرده است و می خواهد یا ما تسلیم آمریکا شویم و حل مشکلات اقتصادی را در ارتباط با آمریکا بدانیم یا اینکه با این فشار اقتصادی نظام اسلامی فروپاشی کند.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: دشمن این هدف شیطانی را به گور خواهد برد و ما باید در مقابل نقشه دشمن شبانه روز تلاش کنیم.
وی تاکید کرد با سهل انگاری نمی توان بر دشمن غلبه کرد و باید روحیه جهادی داشته باشیم.
امام جمعه خرم آباد ادامه داد: ما باید از نظر اعتقادی از غرب و آمریکا قطع امید بکنیم زیرا که علت اصلی مشکلات ما دلبستن به برجام اروپایی است.
وی افزود: باید باور داشته باشیم با تکیه بر مردم و جوانان اهداف را پیش ببریم و دولت باید این امر را انجام دهد.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم اظهار داشت: برگزاری اجلاس جهانی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در خرم آباد یک حرکت فرهنگی برای انتقال تجربیات مدیحه سرایی برای امام حسین(ع) به نسل جوان و فرصتی برای تکمیل روش های عزاداری سالار شهیدان است.
وی اظهار داشت: در هر شهر و استانی برای عزاداری سید الشهداء روش هایی وجود دارد و اجتماع پیرغلامان کشور و حتی خارج از کشور باعث می شود که روش های صحیح عزاداری معرفی شود.
امام جمعه خرم آباد گفت: اجلاس پیر غلامان برای معرفی روش عزاداری و آداب و سنن مردم یک منطقه به سایر مناطق است.
وی افزود: عزاداری در لرستان مورد توجه سایر هموطنان در استان های دیگر قرار گرفته و این عزاداری را تحسین کرده اند و از این رو با توجه به تاثیر عزاداری سید الشهداء دشمنان به دنبال ترویج خرافه و بدعت در عزاداری هستند.
ایت الله میرعمادی تاکید کرد که باید روش های صحیح عزاداری را مراقبت و معرفی کرد و تبلیغ این عزاداری بیش از گذشته شود که سال به سال با شکوه تر برگزار می شود.
نماینده ولی فقیه در لرستان به هفته نخست ماه محرم و امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: این مهم به منظور صیانت جامعه از آسیب های اجتماعی و اصلاح جامعه است.
وی افزود: کسی نمی تواند منکر امر به معروف و نهی از منکر شود چراکه جامعه را در سلامت نگه می دارد ویک نظارت عمومی است.
امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: هدف قیام امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر بوده است و دولت باید از این امر پشتیبانی کند و قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس تصویب شد اما برای اجرا ابلاغ نشد.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.