به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه شانزدهمین همایش بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در حسینیه ثارالله خرم آباد افزود: لرستان مفتخر است با میزبانی از این رویداد بزرگ، کانون توجه ایرانیان و شیعیان شده است.
وی اظهار داشت: لرستان از مطرح ترین استان ها در ارادت به اهل بیت (ع) است که ادب و عزاداری مردم این دیار از دیرباز خالصانه و همواره مورد توجه بوده است.
وی با بیان اینکه این اجلاس به نام قمر بنی هاشم (ع) مزین شده تصریح کرد: مردم لرستان همواره زیر پرچم ولایت بوده اند و در برهه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، شبیخون های فرهنگی و دفاع از حرم حضرت زینب (س) به اهل بیت (ع) توسل کرده اند.
استاندار لرستان تصریح کرد: این اجلاس فرصت مغتنمی برای تجلیل از پدیدآورندگان شور و شعور حسینی و همچنین یادآوری آیین زیبای عزاداری با اخلاص مردم استان در ایام محرم و صفر است.
خادمی گفت: مردم ایران همواره به اهل بیت (ع) ارادت داشته اند و امیدواریم همچنان در پناه این معصومان و در راه خدمت بیشتر جهت پیشبرد اهداف نظام ، تحقق منویات رهبر ی انجام برنامه های دولت تدبیر و امید گام برداریم.
شانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی امروز تا 16 شهریور با حضور بیش از 300 میهمان داخلی و خارجی در حال برگزاری است.
در این اجلاس از 6 مستند ساز برتر همایش های گذشته پبرغلامان با اهدا لوح و جوایزی تجلیل شد.
سعید آقایی از خراسان شمالی، هادی خدادی از تهران، حسین قبادی از مازندان، حسین خلیلی نژاد از تهران، مریم شجاع نیا از لرستان و مصطفی اعلمی از خراسان رضوی از مستندسازانی بودند که تجلیل شدند.
42اثر رادیویی و 33 اثر تلویزیونی به این اجلاس ارسال شده بود که سه اثر رادیویی، 2 اثر تلویزیونی و یک اثر از بخش خبر به عنوان بهترین انتخاب شدند.
3210/7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.