به گزارش خبرآنلاین لرستان، کلنگ ساخت پاسگاه محیط بانی تالاب بیشه دالان بروجرد با حضور فتحی مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان،آریایی فرماندار شهرستان بروجرد و مسئولین شهرستانی در منطقه تالاب بیشه دالان بروجرد به زمین زده شد.

در این مراسم آریایی فرماندار بروجرد با تقدیر و تشکر از محیط زیست لرستان به خاطر اهتمام در ساخت پاسگاه های محیط بانی در سطح استان، احداث این پاسگاه ها را لازمه حفاظت موثر و مفید از زیستگاه ها و گونه های جانوری و گیاهی دانست.

تاکید بر فرهنگ سازی در حفاظت محیط زیست

وی با اشاره به ارزش اکولوژیکی تالابها عنوان نمود: جهت حفاظت بهتر از اراضی تالابی باید این اراضی به محیط زیست واگذار شود و منابع طیعی باید هرچه سریعتر بستر اینکار را فراهم نماید.

فرماندار بروجرد با اشاره به نقش فرهنگ سازی در حفاظت از محیط زیست خواستار تشریح ارزشها و کارکردهای مختلف تالابها توسط اصحاب رسانه شد.

ساخت پاسگاه محیط بانی تالاب بیشه دالان

احداث 10 پاسگاه محیط بانی در استان

مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در مراسم کلنگ زنی پاسگاه محیط بانی تالاب بیشه دالان بروجرد گفت: تاکنون موفق به ساخت و احداث و تکمیل 10 باب پاسگاه محیط بانی در سطح استان شده ایم که با این کار ضریب حفاظت از مناطق تحت مدیریت رشد بسیار بالایی داشته است.

فتحی بیرانوند بیان داشت: احداث این پاسگاه ها به منظور حفاظت بهتر و بیشتر از زیستگاه ها و گونه های موجود در مناطق تحت مدیریت می باشد و امیدواریم با ساخت این تعداد پاسگاه گام مهمی در حفظ ذخایر زیستی و ژنتیکی استان برداریم.

مدیرکل محیط زیست لرستان با اشاره به اهمیت تالابها و نقش آنها در تامین معیشت جوامع محلی حاشیه تالاب گفت: در استان لرستان همزمان با افزایش سطح حفاظت مناطق تالابی نسبت به انجام مطالعات و فعالیتهای علمی در خصوص این اکوسیستمهای بی نظیر اقدامات موثر و مناسبی صورت گرفته است.

حفاظت از تالابها وظیفه محیط زیست است

فتحی بیرانوند گفت: با عنایت به اینکه حفاظت از تالابها از وظایف سازمان محیط زیست است؛ تمام تلاش خود را جهت واگذار ی اراضی تالابی بیشه دالان بروجرد به اداره کل محیط زیست لرستان انجام خواهیم داد و امیدواریم دستگاههای مرتبط در این زمینه این اداره کل را همراهی نمایند.

مدیر کل محیط زیست لرستان در این مراسم از آغاز عملیات ساخت یک پاسگاه جدید دیگر در مناطق چهارشاخ نورآباد در آینده ای نزدیک خبر داد

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1002810
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.