به گزارش ایرنا، یکی از استادان حوزه در این مراسم با اشاره به جایگاه رفیع علمی و فقهی آیت الله تبریزی، حضور علما و روحانیان صاحب نام در عرصه تدریس و تحقیق حوزه را ماحصل تلاش های آن فقیه وارسته و عالی مقام عنوان کرد.
حجت الاسلام محمد فاضل کدکنی، مرحوم تبریزی را فقیه مقدس و سدی محکم در برابر منحرفان و دشمنان، یاور اسلام و مکتب تشیع، مدافع و فانی راه ولایت و همچنین احیاگر فاطمیه و صادقیه توصیف کرد و افزود: توسل و ارتباط قلبی و عمیق مرجع فقید و استاد سطوح عالی و خارج فقه حوزه علمیه قم که وصیت کرده بود، دستمال اشک من را با من دفن کنید، زبانزد خاص و عام بود.
در این مراسم آیات اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، علوی بروجردی، فاضل لنکرانی و هادی تهرانی از استادان برجسته حوزه علمیه قم و نمایندگان بیوت مراجع تقلید حضور داشتند.
آیت الله میرزا جواد تبریزی در سال 1305 هجری شمسی در تبریز به دنیا آمد و پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی به مدت 7 سال در حوزه علمیه قم به تحصیل پرداخت و پس از سفر به نجف و شاگردی در نزد آیت الله خویی در سال 1355 به همراه تعداد زیادی از مهاجران ایرانی و عراقی به واسطه کارشکنی های حکومت عراق از این کشور اخراج شد و به قم بازگشت.
پس از درگذشت آیت الله اراکی در سال 1373 و اقدام جامعه مدرسین در معرفی هفت تن از علما به عنوان مرجع تقلید، وی نیز در این جایگاه قرار گرفت و خدمات دینی و اجتماعی متعددی را انجام داد.
کتاب های زیادی از این عالم فرزانه به یادگار مانده است که ارشاد الطالب تعلیقه چهار جلدی بر مکاسب محرمه شیخ انصاری از شاخص ترین آنها به شمار می آید.
آیت الله تبریزی سرانجام در آذر 1385 و همزمان با ایام شهادت امام صادق(ع) در سن 80 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود خود شتافت و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
7403 / 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.