به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی قم، رضا سیار در جلسه هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی قم افزود: وجود استعداد های فنی و همچنین صنایع تولیدی متنوع روستایی در مناطق مختلف استان موجب شده تا مناطق روستایی قم ظرفیت ایجاد نواحی صنعتی را داشته باشد.
وی با بیان اینکه برخی از صنایع تخصصی در روستاهای قم دارای شهرت ملی هستند، ادامه داد: یکی از عواملی که سبب تولید انبوه و به دنبال آن افزایش اشتغالزایی پایدار در کشور می شود تبدیل واحدهای تولیدی کوچک فعال در منازل به واحدهای تولیدی صنعتی است.
فرماندار قم تاکید کرد: شرکت شهرک های صنعتی قم می تواند با ایجاد فضای مناسب و زیرساخت های لازم نسبت به ساماندهی وضعیت نامناسب موجود در واحدهای تولیدی فعال در روستاها در راستای اقتصاد مقاومتی گام بردارد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم نیز دراین جلسه با استقبال از ایجاد فرصت سازی برای تولید کالای ایرانی و افزایش اشتغال در کشور با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: شرکت شهرک های صنعتی قم از هر اقدامی که در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب و سیاستهای راهبردی دولت برای افزایش سطح اشتغال جوانان استان باشد استقبال کرده و انجام آن را وظیفه خود می دانیم.
امیر طیبی نژاد ضمن قول مساعد برای انجام مطالعات کارشناسی با هدف تحقق ایجاد ناحیه صنعتی در مناطق روستایی قم توسط کارشناسان این شرکت ادامه داد: توسعه اشتغال و کار در حاشیه روستاها ضمن کمک به اقتصاد خانوارهای روستا سبب کاهش و جلوگیری از مهاجرت ساکنان این مناطق به شهر های همجوار می شود.
م دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
7404/ 6133/ تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.