به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، سردار کاظم مجتبایی روز شنبه در دیدار مدیرکل حفظ آثار استان قم افزود: دوران دفاع مقدس باعث استمرار و صدور انقلاب اسلامی و بالارفتن ضریب استقامت مردم دربرابر انواع هجمه ها، تهدیدها و خیانت های متجاوزان شد.
وی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به انسان روحیه و دلگرمی مضاعف می دهد.
فرمانده انتظامی استان قم با تاکید بر این که دفاع مقدس یک دائرةالمعارف با ارزش های بی پایان است، تصریح کرد: همه آنهایی که در بحبوحه نبردهای هشت سال دفاع مقدس می جنگیدند، خودشان نمی دانستند در چه فضایی سیر می کنند و بعد از پایان جنگ بود که مشخص شد دفاع مقدس چه اثراتی داشته و ملت بزرگ ایران به رهبری امام خمینی(ره) چه کار بزرگی انجام داد.
وی ادامه داد: زمانی که امام بزرگوار فرمودند 'جنگ نعمت است'، همه تعجب می کردند زیرا جنگ در ظاهر به جز کشتار، آتش و ویرانی به ظاهر چیز دیگری نداشت، اما بعد مشخص شد همین جنگ بود که باعث ثبات کشور و ایجاد خودباوری در مردم و جوانان شد.
مجتبایی در ادامه، خاستگاه و فلسفه وجودی اداره کل حفظ آثار را در پاسداری از ارزش های دفاع مقدس، بسیار مهم توصیف کرد و گفت: مسئولیت پاسداری، تحکیم و تبیین و ترویج ارزش های سال های حماسه و ایثار، مسئولیتی سنگین است زیرا با ارزش های والا و گرانقدری همچون شهیدان، آزادگان و ایثارگران دفاع مقدس و یادمان ها و افرادی که به نوعی منتسب به آن دوران حماسه ساز هستند، مواجه می باشند.
وی ابراز داشت: تلاش های مخلصانه و ایثارگرانه مسئولان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم موجب حرکت پرشتاب این مجموعه در راستای حفظ ارزش های نظام اسلامی و منویات مقام عظمای ولایت در سطح استان شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار، با ارائه گزارشی از برنامه ها و اقدام های این اداره کل گفت: مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان در حال حاضر با سه شیفت کاری در حال فعالیت است و عملیات ساخت ساختمان این مرکز تا قبل از 15 شهریور سال جاری به پایان می رسد.
احمد حسینی، برگزاری جلسه هیات امنای مرکز فرهنگی با حضور یکی از مسئولان کشوری در ایام بعد از ماه رمضان و نیز تعامل با برخی نهادها و دستگاه ها در ارتباط با انتقال اسناد و تجهیزات نظامی مورد نیاز موزه را از برنامه های این اداره ذکر کرد.
7401 / 1175 تنظیم: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.