حجت الاسلام والمسلمین سید عباس لاجوردی عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: در دعاهای شب قدر، فراز مهمی است با این مضمون که خدایا به من مقامی عطا کنید تا بتوانم شب قدر را درک کنم، بنابراین، شب قدر شب اندازه گیری، برنامه ریزی و اقدام است.
وی ادامه داد: انسانی که با نیت خالص و صفای باطنی در شب قدر، می داند که ارزش او، بهشت خداست، باید برای این ارزش خود، تقدیر، برنامه ریزی و اقدام کند همه چیز باید با هم هماهنگ شوند تا انسان بتواند به ارزش واقعی شب های قدر دست پیدا کند.
لاجوردی بیان داشت: در شب قدر، اگر برنامه ای نداشته باشیم نزول رحمت الهی برای ما از بین می رود، باید قدر و ارزش خود را بدانیم، اهداف خود را عالی و متعالی کنیم و بر اساس آن اهداف، از خداوند بخواهیم که تقدیر بهترین ها را برای ما رقم بزند.
استاد حوزه علمیه قم گفت: در این شب ها تطهیر، استغاثه و شب زنده داری مورد تاکید است، طبق برخی آیات و روایات، کسانی که شب قدر بیدار نباشند روز هم برنامه ای ندارند و طلوع پربرکتی نخواهند داشت یعنی نزول ملائکه را ندارند.
لاجوردی بیان داشت: قرآن کریم مبنا و اساس کار انسان و استغفار و تضرع به درگاه ابدیت، ابزار کار او در شب های قدر می باشد، مومنانی که در مسیر حرکت دائمی به سمت توسعه وجودی خود می باشند در شب های قدر تضرع بیشتری دارند .
وی به جا آوردن اعمالی مانند احیای شب قدر، قرائت و سرگرفتن قرآن کریم، استغاثه، دعای کمیل ، جوشن کبیر و برخی سوره های قرآن مانند سوره عنکبوت و روم در شب های قدر مورد تاکید قرار گرفته و ثواب فراوان دارد و در انسان تحولات زیادی را ایجاد خواهد کرد.
شب های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان تحت عنوان شب های قدر می باشد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفر مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.