به گزارش ایرنا به نقل ازروابط عمومی منطقه ویژه سلفچگان قم،حسن یاسری روز سه شنبه دردیدار با مدیرعامل منطقه ویژه سلفچگان، این مهم را بعنوان یکی از شاخصه های جذب حدود 1500 کانتینری دانست که روزانه در بنادر جنوبی کشور تخلیه می شود.با تحقق این امر، اقتصاد استان می تواند به راحتی با استانهای هم جوار خود مانند تهران رقابت نماید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراهم نمودن زیر ساخت های لازم سخت افزاری و نرم افزاری برای نزدیک شدن به رشد و توسعه اقتصاد استان، ایجاد و راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی را در همین راستا توصیف کرد وگفت: با راه اندازی این سامانه گمرک توانسته است مراحل اداری واردات کالا را از سه هفته به 3 روز و صادرات را به یک ساعت کاهش دهد و همین امر باعث شده است تا 30 پله در شاخص تجاری، که بانک جهانی اعلام می کند رشد داشته باشیم و به همین دلیل برای اولین بار تراز تجاری کشور مثبت شده است.
وی همچنین از همکاری مجموعه گمرکات استان با منطقه ویژه در جهت حفظ فعالان اقتصادی فعلی و جذب سرمایه گذاران جدید استقبال کرد.
مدیرعامل منطقه ویژه سلفچگان قم نیز دراین دیدار با تبریک انتصاب یاسری بعنوان مدیرکل گمرکات است، گفت: مسئولان این منطقه از اعضای فعال ستاد اقتصاد مقاومتی استان است که توجه مسئولان را به خود معطوف ساخته است، چرا که همگی بر این امر اتفاق نظر دارندکه منطقه ویژه محمل بسیار قوی و مناسب نه تنها برای اقتصاد استان بلکه برای کشور می تواند باشد.
سید مهدی طباطبایی ، اتصال منطقه ویژه به راه آهن سراسری را از اقدامات جدی دانست که از مدتها پیش در دستور کار مسئولان منطقه و استان قرار گرفته است و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری این امر محقق گردد.
وی با اشاره به زمان لازم برای ترخیص کالا گفت: همکاران گمرکات استان قم با تسریع کارها می توانند در ترغیب و تشویق تجار و تولید کنندگان برای مراجعه به این منطقه و انجام امور گمرکی مربوطه عامل رونق بیشتر این منطقه و اقتصاد استان باشند.
احداث منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 50 کیلومتری قم در زمینی به مساحت 2000 هکتار در سال 1376 به تصویب هیات وزیران رسید. موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد منطقه در شاهراه ترانزیتی کشور و مجاورت با حدود 60 درصد از صنایع و تراکم جمعیتی و دسترسی آسان به آن و همچنین وجود آب و هوای متعادل، امتیازهای مضاعفی را جهت منطقه نسبت به جایگاه های مشابه ایجاد کرده است.
این منطقه، به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
7403/ 6133/ تنظیم- محسن آقاگلی ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.