به گزارش ایرنا، نمایندگان جریان های سیاسی مختلف در قم بر این باورند: حضور کمرنگ مردم در انتخابات باعث طمع ورزی دشمنان و کاهش اقتدار نظام در عرصه های داخلی و بین المللی خواهد شد.
این افراد در گفت وگو با ایرنا تاکید کردند: قهر با انتخابات و یا مشارکت نکردن در صحنه و بی تفاوتی نسبت به آینده کشور امری پسندیده و عقلانی نیست و باید همه با حضور پرشور، گسترده و حماسی در صحنه، افراد فرهیخته و اصلح را انتخاب نمایند.
محمدرضا باقر پناهی عضو شورای مرکزی و سخنگوی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری در قم، از همه آحاد مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کرد و گفت: حضور گسترده و با نشاط مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باعث اقتدار و اعتلای نظام جمهوری اسلامی در عرصه های داخلی و بین المللی خواهد شد.
وی ادامه داد: حضور قدرتمندانه و باشکوه مردم در انتخابات، مانور قدرت و دموکراسی جمهوری اسلامی ایران است.
باقرپناهی افزود: مردم با حضور خود در صحنه به دشمنان پیام می دهند که مردم سالاری دینی به صورت واقعی در جمهوری اسلامی ایران برپا می باشد.

*ابوالفضل کاویانی عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان قم و دبیر انجمن اسلامی معلمان نیز با اشاره به شرایط حساس کنونی گفت: باید از مردم برای حفظ نظام و منافع ملی کشور خواهش کرد که پای صندوق رای حاضر شوند و آن را تکلیف و وظیفه خود بدانند.
وی خطاب به مردم اظهار داشت: تک تک رای شما در تعیین سرنوشت این کشور موثر است، نباید تجربیات تلخ گذشته را تکرار کنیم، به دلیل اینکه در دوره هایی حضور خوبی در صحنه نداشتیم منابع کشور دچار آسیب های فراوان شده است.
کاویانی خاطرنشان کرد: امروز وضعیت اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی کشور اقتضاء می کند که مردم حضور حداکثری و تعیین کننده ای پای صندوق های رای داشته باشند، مردم با عقلانیت و تدبیر باید افراد کارآمد، باتجربه، آزمون پس داده و دلسوز را انتخاب کنند.
وی گفت: مسئولیت رئیس جمهوری، آزمون و خطا نیست و باید افراد توانمند، مدیر و مدبر برای این کار انتخاب شوند، رئیس جمهوری باید تجربه کشور داری و مسئولیت های کلان را در سابقه کاری خود داشته باشد.
کاویانی اظهار داشت: دولت یازدهم کشور را در ریل مستقیم و درست خود قرار داده و اگر با مشارکت پایین مردم، این مسیر صحیح از ریل خارج شود دیگر قابل جبران نیست.
این فعال سیاسی از مردم خواست با تجزیه و تحلیل دقیق شعارهای نامزدهای انتخاباتی، هوشمندانه به افراد اصلح رای دهند.

*محمد عرب رئیس حزب موتلفه اسلامی استان قم نیز گفت: تاکید و توصیه رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید بر شرکت همگانی و پرشور مردم در صحنه انتخابات است.
وی ادامه داد: تفاوتی ندارد که در انتخابات کدام یک از نامزدهای انتخاباتی پیروز می شود بلکه مهم حضور باشکوه، تعیین کننده و دشمن شکن مردم در انتخابات است، مردم با حضور خود به هر کسی که دوست دارند رای دهند.
رئیس ستاد میرسلیم در قم یادآورشد: تصور می کنم از واجبات این روز زندگی ما، شرکت در انتخابات است چرا که دشمنان به این کشور و حضور مردم چشم دوخته اند، از مردم عزیز می خواهیم در انتخابات پای صندوق های رای حاضر و فرد مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
عرب گفت: اگر ما حضور کمرنگی در صحنه انتخابات داشته باشیم باعث شکست کشور و نظام خواهد شد و دشمنان این مرز و بوم خوشحال و دوستان انقلاب سرخورده خواهند شد.
وی ادامه داد: مردم ما در صحنه های مختلف نشان دادند که به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد داشته و به توصیه های رهبر معظم انقلاب عمل می کنند.

*عباس پناه رئیس حزب اعتدال و توسعه استان قم نیز گفت: باید کاری کنیم که حضور مردم در انتخابات گسترده باشد و کسی نسبت به انتخابات و سرنوشت خود و کشور بی تفاوت نباشد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران نقش بسیار موثر و ویژه ای در منطقه و جهان دارد تمام کشورهای جهان به انتخابات ریاست جمهوری ما چشم دوخته اند و همه ما باید در این انتخابات مشارکت جدی داشته باشیم.
پناه با بیان اینکه باید آرای خاکستری و خاموش وارد صندوق ها شود، گفت: باید از همه ظرفیت های قانونی و مشروع برای به صحنه آمدن آرای خاموش جامعه استفاده کرد تا آنها پای صندوق های رای بیایند.
وی ادامه داد: کسانی به دلیل گلایه هایی که درحوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و یا اجتماعی دارند ممکن است تصور بی تفاوتی در انتخابات را داشته باشند که این اقدام عقلانی به نظر نمی رسد.
وی ادامه داد: این افراد بدانند رای آنها بسیار تاثیرگذار است و بی تفاوتی در انتخابات کمکی به آنها نخواهد کرد، متاسفانه عده ای نگران حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات هستند و اگر مشارکت حداکثری و گسترده باشد ضرر می کنند.
پناه خاطرنشان کرد: همه ما باید اقتدار نظام را در نظر داشته باشیم و اقتدار نظام در مشارکت حداکثری است، متاسفانه در گوشه و کنار شنیده شده است که برخی از حضور باشکوه و گسترده مردم ناراحت هستند و حضور باشکوه و گسترده مردم را برابر با شکست خود می دانند که این تفکر، درست نیست.
این فعال سیاسی همچنین گفت: متاسفانه دولت یازدهم مظلوم واقع شده و با وجودی که دستاوردهای بسیار خوبی داشت ولی صدا و سیما آنگونه که باید کارهای مثبت دولت را نشان نمی دهند.
پناه افزود: ما خواهان این هستیم که خدمات دولت نادیده گرفته نشود و رسانه ها از مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات حمایت کنند.
وی گفت: اینکه همیشه روی مسائل منفی نظام و دولت تکیه کنیم به مشارکت گسترده مردم کمک نخواهد کرد، باید در کنار نقدهای منصفانه، به عملکرد دولت هم توجه داشته باشیم.
وی ادامه داد: باید جمهوری اسلامی ایران را حفظ کنیم، هزاران شهید به پای این حکومت جان دادند ما برای دفاع از آرمان های این شهدا، باید اخلاق حسنه را در جامعه جاری و ساری کنیم.

*سیدمحمد آقامیری عضو شورای مرکزی و سخنگوی شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم نیز گفت: مشارکت در انتخابات زمانی حداکثری است که مردم به صورت آگاهانه و با دغدغه وارد صحنه می شوند.
وی ادامه داد: اگر مردم دغدغه داشته باشند مشارکت آگاهانه و همراه با بصیریتی در صحنه خواهد داشت.
وی گفت: حضور تک تک مردم درحل مشکلات کشور تاثیر مستقیم دارد، مردم نباید حضور خود در انتخابات را نمایشی فرض کنند بلکه بدانند حضور آنها در تعیین سرنوشت کشور تاثیر دارد.
آقامیری گفت: رای هر فرد در واقع سرمایه گذاری برای نظام و آینده خود می باشد، بنابراین باید وارد صحنه انتخابات شویم و بی تفاوت ماندن دردی را درمان نخواهد کرد.
وی خطاب به مردم گفت: هر رای شما در انتخابات در آینده فرزندانتان، کسب وکار، زندگی و عزت خود و کشور تاثیر دارد، بنابراین در مورد انتخابات بویژه انتخابات ریاست جمهوری نباید احساس بی تفاوتی کرد بلکه حضور باشکوه و هوشمندانه در صحنه داشته باشیم.
آقامیری خاطرنشان کرد: هر کس در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود باید چهار سال او را بپذیریم بنابراین از ابتدا باید در انتخاب خود دقت کنیم.
وی گفت: متاسفانه برخی تصور می کنند رای آنان تاثیری ندارد و نمایشی است این تفکر را به فرزندان خود نیز منتقل و با انتخابات قهر می کنند، در حالی که گاهی 200 هزار رای تکلیف یک رئیس جمهوری را مشخص می کند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
7401/ 6133/ ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.