به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس قم افزود: انتخابات مظهر اقتدار ملت و نماد مردمسالاری دینی است و حضرت امام راحل، رهبر معظم انقلاب انقلاب و مراجع تقلید در سخنان خود پیوسته از اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی سخن به میان آورده اند.
وی با اشاره به این که نباید از حضور باشکوه و حداکثری مردم در صحنه انتخابات غلفت شود، گفت: همه ما باید آحاد مختلف جامعه را برای حضور در حماسه سرنوشت ساز انتخابات فرا بخوانیم.
اعرافی اظهار داشت: همه ما در انتخاب های خود اعم از ریاست جمهوری و شوراها باید در پیشگاه خداوند متعال جواب دهیم و در انتخاب های خود باید بین خود و خداوند حجت داشته باشیم.
وی بیان داشت: انسان های خدوم، فعال و کسانی که پای ارزش های اسلام و انقلاب بایستند با اولویت برگزیده شوند.
وی التزام به قانون در انتخابات را بسیار مهم دانست و گفت: التزام به قانون برای این که در دام فتنه هایی مانند فتنه سال88 قرار نگیریم بسیار ضرورت دارد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
اعرافی همچنین با اشاره به حادثه تلخ تروریستی شرق کشور گفت: این حادثه بسیار تلخ بود و ما از دولت پاکستان می خواهیم که اهتمام بیشتری برای جلوگیری از این حرکت های تروریستی داشته باشد.
وی ادامه داد: مسئولان نظام نیز باید نسبت به تقویت بنیه های دفاعی و مرزی کشور تلاش کنند.
خطیب جمعه قم اهداف این حرکت های تروریستی را ناامن کردن جمهوری اسلامی دانست و خطاب به استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و برخی عوامل آنها در منطقه گفت: کسانی که دنبال ناامن سازی جمهوری اسلامی ایران هستند بدانند، ایران ملت شجاعی است و در برابر این اقدامات ذلیلانه شما هرگز از پای درنخواهد آمد.
وی گفت: موضع ما دفاع از آرمان های انقلاب، اسلام و مبارزه با تروریست هاست و از این موضع کوتاه نخواهیم آمد و همه دشمنان در این مسیر شکست خواهند خورد.
در حین گشت زنی مرزبانان منطقه میرجاوه در چهارشنبه شب این هفته،تعدادی از تروریست ها از داخل خاک پاکستان مرزبانان را با استفاده از سلاح های دوربرد مورد حمله قرار دادند. در این درگیری، ۳ نیروی کادر و 7 سرباز به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند.
میرجاوه یکی از شهرهای کوچک استان سیستان و بلوچستان ایران در ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر زاهدان قرار دارد.
وی با اشاره به فرارسیدن روز پاسدار و جانباز نیز گفت: سپاه ما در مساله امنیت و دفاع از انقلاب با صلابت حرکت کرده و در زمینه افزایش توان نظامی و تولید سلاح های بازدارنده تلاش های خوبی انجام شده است.
مدیر حوزه های علمیه افزود: روز پاسدار و جانباز را باید به مجاهدانی که در مرزها و خارج از مرزها برای دفاع از ارزش های اتقلاب و اسلام مجاهدت می کنند نیز تبریک گفت.
اعرافی با اشاره به هفته معلم نیز گفت: انتظار داریم سند تحول آموزش و پرورش که چند بند آن با وضعیت معلمان ارتباط دارد مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
خطیب جمعه قم اظهار داشت: ما از تجربه بشری باید استفاده کنیم ولی نگاه ما در سند تحول آموزشی باید به ارزش های اسلامی و ملی باشد.
وی گفت: متاسفانه در رقابت های انتخاباتی، افراد کمتر در مورد سند تحول فکری و فرهنگی بحث کردند واین یک خلاء و ضعف محسوب می شود.
اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیمه شعبان و سالروز ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج) گفت: مهدویت های مبهم و نامشخص در برخی ادیان و مذاهب، تشکیک در زمینه میلاد و غیبت حضرت، دکانداری برخی افراد به بهانه تشرف به محضر امام معصوم(عج)، ادعای ارتباط دروغین با حضرت و تعیین کردن زمان ظهور از آسیب های فراروی مهدویت می باشد.
اعرافی گفت: مرجعیت و ولایت فقیه ریشه در نیابت عامه امام معصوم(ع) دارند و امروز کسانی در تلاش هستند این پایه ها را سست کنند و این انحراف و از آسیب های فراروی مهدویت نیز می باشد.
22اردیبهشت ماه سال جاری مصادف با نیمه شعبان سالروز میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی(عج ) است.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.