به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد گلفشان در همایش بزرگ تغذیه و کنترل وزن که عصر امروز در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه از جمله وظایف هیئت پزشکی ورزشی استان قم حمایت ورزشکاران است، اظهار داشت: این همایش برای دومین بار متوالی برگزارشده که رویکرد آن افزایش سلامت جامعه از طریق آگاه‌سازی عموم جامعه در رابطه با کنترل وزن و سلامت است.

وی بابیان اینکه در همایش اول سالمندان و بازنشستگان دعوت‌شده بودند، افزود: در این همایش نیز قرار است به عموم جامعه اطلاع‌رسانی ‌شود، چراکه بسیاری از مشکلات جسمی و سلامتی امروز ناشی از تغذیه نامناسب است، بنابراین امیدواریم بتوانیم در این راستا اقدام ویژه‌ای صورت بگیرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر استان قم بیماری دیابت را مورداشاره قرار داد و عنوان کرد: بیماری فراگیر دیابت و سرطان ازجمله بیماری‌هایی هستند که عامل نخست آن‌ها تغذیه نامناسب است، بنابراین مقوله کاهش وزن و یا استفاده از تغذیه مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تأکید براینکه آقایان استان قم رتبه سوم کشوری در چاقی را به خود اختصاص داده‌اند، ادامه داد: خانم‌های استان قم نیز چاق‌ترین خانم‌های کشور به شمار می‌روند، و این آمار خطرناک و مهمی است که باید به‌زودی کنترل شود.

گلفشان بابیان اینکه شهرداری قم نیز در برگزاری این همایش مشارکت داشته است، گفت: اداره کل ورزش و جوانان، کمیته امداد و دیگر ارگان‌ها به همراه جمعیت خلال احمر استان در این زمینه تلاش ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623248
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.