به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی روز چهارشنبه در دومین روز از اجلاس سراسری مدیران و موسسان حوزه های علمیه خواهران، در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم افزود: آموزش و پروش و دانشگاه ها آموزش های فردی را به مردم ارائه می کند که باید در این راستا حوزه های علمیه آموزش های مهارتی و فرهنگی را با نگاه جامع به آسیب های اجتماعی مطرح کنند.
وی افزود: مسئولان حوزوی باید نسب به شرایط جامعه آگاهی کامل داشته باشند تا بر اساس آن بتوانند راهکارهای کاربردی را برای مردم ارائه کنند.
وی با بیان این که رشته ها در حوزه های علمیه متناسب با نیاز جامعه نیست گفت: باید رشته های جدید و به روز بر اساس اهتمام به مسائل فرهنگی در راستای کنترل آسیب های اجتماعی راه اندازی شود.
ربانی بیان داشت: حوزه های علمیه برادران و خواهران باید بر اساس رسالت خویش و با تلاش مضاعف به کنترل آسیب های اجتماعی بپردازند.
وی به نقش تاثیرگذار بانوان طلبه اشاره کرد و گفت: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند، از این بانوان طلبه می توانند در مراسم های مختلف مذهبی با مطرح کردن مسائل مختلف اجتماعی به دنبال کنترل ناهنجاری های اجتماعی باشند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین باید در بدنه حوزه های علمیه، خواهران و برادران فرهیخته و حکیم حوزوی تربیت شوند تا در جامعه تاثیرگذار و الگویی برای سایر افراد باشند.
اجلاس سراسری مدیران و موسسان حوزه های علمیه خواهران از 29 فروردین ماه جاری در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع حوزه انقلابی، آسیب های اجتماعی، اقدام و عمل در شهر مقدس قم درحال برگزاری است که روز پنجشنبه هفته جاری به کار خود پایان می دهد.
همچنین در این اجلاس به راهکارهای ورود حوزه های علمیه در کاهش آسیب های اجتماعی و گسترش برنامه های فرهنگی و قرآنی پرداخته می شود.
زن، ازدواج و تحکیم بنیان های خانواده، باورهای دینی، خانواده و صیانت اخلاقی، خانواده و فضای مجازی، خانواده و تولید ومصرف و سلامت جسم و روان از جمله کمیسیون هایی است که در این اجلاس تشکیل شده است.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.