به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسن ربانی در نشست مدیران و مؤسسان حوزه‌های علمیه خواهران کشور که با عنوان نقش حوزه‌های علمیه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قم برگزار شد با اشاره به تأثیر مدیریت یک مجموعه در شکل‌گیری تربیت یک انسان اظهار داشت:باید نکات برجسته مدیران موفق را بررسی کرد.

ربانی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) افزود: شخصیت‌های ممتاز و برجسته‌ای در حوزه علمیه تربیت‌شده‌اند که توانستند سرنوشت یک جامعه را تغییر بدهند همواره دارای یک مدیر مهربان و دلسوزی بودند که پیامبرگونه این افراد را ارشاد و راهنمایی می‌کردند.

وی با اشاره به اهمیت دلسوزی و عطوفت در جذب جوانان به معارف الهی،گفت:اگر مردم این عطوفت و مهر را از مبلغان دین ملاحظه کنند به این سمت‌وسو کشیده می‌شوند.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، تأکید کرد:رشته‌های امروز حوزه علمیه متناسب با نیازهای جامعه نیست و نیاز داریم رشته‌های جدیدی متناسب با همین نیازها را ایجاد کنیم.

ربانی با اشاره به کاستی‌های حوزه‌های علمیه در نیروی‌های مجرب و کارآزموده در معضلات اجتماعی، تصریح کرد:برخلاف آنچه تصور می‌شود ما با معضلات اجتماعی آشنایی داریم، ولی این‌گونه نیست آشنایی عمیق با معضلات اجتماعی نیاز به کارگاه‌های آموزشی دارد تا این آشنایی‌ها کاربردی شود.

وی بابیان اینکه نیمی از جمعیت امروز جامعه  ما را زنان تشکیل می‌دهند که دستگیری و هدایت آن‌ها در درجه نخست بر عهده زنان حوزوی است،خاطرنشان کرد: امروز دختران ما در جامعه بی‌پناه هستند و باید آغوش مهر و محبت و خودمان را بر روی آن‌ها را بگشاییم.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622368
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.