به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز در دیدار با مدیران شهری با آیت‌الله گرامی، با اشاره به بدهی‌های شهرداری قم به بانک‌ها اظهار داشت: از مبلغ هزار و 600 میلیارد تومانی که شهرداری بدهکار بود تنها، 450 میلیارد تومان سود سالیانه به آن اضافه می‌شد، و شهرداری توان پرداخت این سود را نداشت.

وی به حمایت‌ها و پیگیری علما و مراجع و مسئولان در رابطه با پرداخت بدهی‌ها افزود:  بخشی از این بدهی‌ها مربوط به فاز 4 و 5 عمار یاسر و بخشی دیگر نیز مربوط به بلوار پیامبر اعظم(عج) بود که تهاتر ملکی بدهی‌های شهرداری به کمک بانک‌ها صورت گرفت و نزدیک به 900 میلیارد تومان آن تهاتر شد.

شهردار قم به مشکلات مالی دولت اشاره کرد و  گفت: با پیگیری‌های فراوانی که از سوی مسئولان استانی و ملی انجام شد شهرداری 700 میلیارد تومان از دولت طلبکار شد.

سقائیان نژاد با اشاره به بهره‌برداری از عمده پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر ادامه داد: یکی از معضلات جدی شهرداری در سال‌های گذشته نبود خط راه و نقشه راه در شهرداری بود، بدین منظور تعاملات بسیاری با حوزه و دانشگاه انجام و چشم‌انداز پنج‌ساله شهرداری در افق 1400 تدوین شد که تدوین  این چشم‌انداز سبب می‌شود تا شهرداری منسجم‌تر از گذشته به اقدامات خود ادامه دهد.

وی بابیان اینکه برای اوقات فراغت شهروندان احداث تله سیژ، تله‌کابین، باغ پرندگان و دریاچه مصنوعی در دستور کار قرار دارد، افزود: سه هتل پنج ستاره نیز در بلوار پیامبر اعظم(ص) عقد قرارداد شده و در این بلوار احداث خواهد شد.

شهردار قم بیان کرد: در سال جاری به دلیل برپایی چادر در شهر جلوه خوبی نداشت سه بوستان از بوستا نهای قم به کمپ زائر تبدیل شد و مردم را به سمت این بوستان‌ها سوق دادیم، همچنین امکانات موردنیاز زائران برای آن‌ها فراهم شد تا مسافران و زائران مشکلی در قم نداشته باشند.

سقائیان نژاد به کمبود فضای سبز در شهر قم اشاره کرد و  ادامه داد: 24 بوستان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری با مشارکت شهرداری احداث شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

وی با اشاره به تصویب بودجه شهرداری در سال 95 گفت: بودجه سال 96 نیز افزایش 64 درصدی داشته و به این مبلغ فاینانس متروکه بالغ‌بر 500 میلیون یورو است افزوده‌شده است.

شهردار قم اقدامات انجام‌شده در بافت فرسوده را مدنظر قرارداد و ابراز کرد: باید چارچوب مناسبی برای این حوزه مشخص شود چراکه تداخل کاری‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد و ما به دنبال این چارچوب هستیم تا قم را به شهری در تراز اسلامی و دینی برسانیم.

وی بابیان اینکه در 250 نقطه از شهر قم تجهیزات پخش اذان در سه نوبت نصب‌شده است، عنوان کرد: برای نوسازی و بهسازی مساجد و امکانات آنان دو ردیف بودجه‌ای اختصاص‌یافته است تا بتوانیم مشکلات کانون‌های فرهنگی را نیز مرتفع کنیم.

سقائیان نژاد با اشاره به ایجاد فضای همدلی در بین مسئولان قم اظهار داشت: حدود 300 میلیارد تومان شهرداری از حوزه‌های علمیه طلبکار بوده است که در حال فراهم‌سازی شرایطی هستیم تا بتوانیم حساب‌های خود با آن‌ها را در اشکال مختلف تسویه کنیم.

وی آخرین وضعیت پروژه شهید کاظمی را مدنظر قرارداد و گفت: این پروژه از سال 86 آغازشده است که باید در مراحل طراحی بازنگری صورت گیرد و سرمایه‌گذار ابتدایی آن تغییر کرده که بخش عمده‌ای از تأخیرها به همین خاطر است و امیدواریم به نیت اولیه خود که رسیدن به ظرفیتی در ایجاد پارکینگ در محدوده هسته مرکزی شهر بوده برسیم.

شهردار قم معماری پروژه شهید کاظمی را موردتوجه قرار داد و افزود: سعی داریم به بهترین شکل معماری این پروژه را به‌پیش ببریم، همچنین آزادسازی بخش از پروژه باقی‌مانده که به‌زودی رفع و پروانه آن صادر و مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615227
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.