به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود مدنی ظهر امروز در آئین اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق در قم، با اشاره به اهمیت هنر در انتقال پیام‌های دینی، اظهار داشت: سرشت مردم با هنر مأنوس است ازاین‌رو نباید هیچ پیام دینی بدون اینکه در قالبی هنری قرار بگیرد در جامعه عرضه شود.

مدنی بابیان هنرمندانه بودن خلقت خداوند متعال، افزود: خداوند همه عالم را در لباس هنر ریخت و اگر در سرتاسر این عالم نگاه موشکافانه داشته باشیم می‌بینیم که یک کاری که فاقد هنرپردازی خدا باشد پیدا نخواهیم کرد.

مدیر جامعه الزهرا(س)با اشاره به اهمیت و تأثیرگذاری عمیق هنر در انتقال مفاهیم دینی، خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم مفاهیم دینی را در قالب زیبایی‌های هنری بر دنیا عرضه کنیم نتیجه آن همان داستان مؤذن بدصدای مولوی می‌شود و دین‌گریزی جای خود را به دین پذیری خواهد داد.

مدنی بابیان اینکه پا گذاشتن حوزه‌های علمیه در هنر به‌مثابه شجره طیبه‌ای است که به‌زودی ثمر می‌دهد ،گفت:باکارهای دقیق و نگاه عمیق و روح متعالی هنرمندان حوزوی می‌توان ثمرات شیرین آن کام ما و نسل‌های آینده را شیرین کند.

وی با اشاره به‌ضرورت ورود حوزه‌های علمیه به عرصه هنر، تأکید کرد: شایسته‌ترین قشر برای ورود به بخش هنر حوزویان و روحانیون هستند چراکه این روحانیون هستند که مدعی پیام گسترش دینی هستند.

مدیر جامع الزهرا(س)ادامه داد: امیدواریم هیچ پیام دینی بدون اینکه در قالب هنری قرار بگیرد به مردم عرضه نشود، هنر با فطرت و سرشت آدمی عجین است و اگر پیام هنرمندانه باشد تأثیر آن حتمی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 610136
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.