به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای قم،علی لاریجانی روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم، بر لزوم اهتمام و تلاش بیشتر مدیران و روسای سازمان ها و نهادهای قم در راستای عمران و آبادانی استان و رسیدگی هر چه بهتر به امور مردم تاکید کرد و افزود: مدیران و مسئولان به مهارت آموزی و اشتغال جوانان توجه جدی داشته باشند.
وی درادامه ضمن اشاره به نامگذاری سال 96 تحت عنوان اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش آموزش های فنی و حرفه ای را در عرصه اشتغال و به تبع آن در تولید بسیار با اهمیت برشمرده و خواستار اهتمام جدی در توسعه آموزش های مهارتی شد.
لاریجانی درهمچنین در دیدار با مدیرعامل و معاونین جمعیت هلال احمر استان قم از تلاش های آنان تقدیر کرد و گفت: پرسنل جمعیت هلال احمر، افرادی خدوم و زحمتکش هستند که خدماتشان در همه جا دیده می شود، جا دارد از خدمات کارکنان زحمتکش این جمعیت تشکر و قدردانی کنم.
محمد گل فشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز ضمن تقدیر از حمایت مجلس در تصویب بودجه جمعیت هلال احمر، با ارائه گزارشی از عملکرد نوروزی در 22 پایگاه امدادی و تلاش پر شور جوانان عضو هلال احمر در خدمت رسانی به مردم در ایام نوروز، برنامه های پیش رو برای توسعه مراکز و امکانات در شعب تازه تاسیس جمعیت هلال احمر در آینده را تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کرد.
در بخش دیگر این دیدارها، استاندار قم به همراه معاونین استاندار و برخی مدیران ارشد استان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.
سید مهدی صادقی در این دیدار، ضمن تبریک سال نو، گزارشی از اقدامات انجام شده در استان قم در سال 95 و نیز برنامه های دولت در استان برای سال 96 ارائه کرد.
وی با اشاره به مشکل بدهی های سازمان های دولتی به شهرداری قم و نیز مشکلات اعتباری شهرداری برای اجرای طرح های شهری، از پیگیری های رئیس مجلس شورای اسلامی برای تخصیص هفت هزار میلیارد ریالی اعتبار به شهرداری قم قدردانی کرد.
صادقی همچنین با اشاره به تصویب احداث خط دو مترو از پردیسان به قم گفت: با آماده سازی دستگاه حفاری و قرار گرفتن آن در این مسیر اجرای عملیات حفاری خط دو آغاز خواهد شد.
عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.
طبق طرح اولیه خط A قطار شهری قم با طول حدود 14 هزار و 700 متر از مسیر جنوب غربی به شمال غربی این شهر یعنی از مسجد مقدس جمکران تا قلعه کامکار است که دسترسی به آن از طریق 14 ایستگاه میسر می ‌شود. هر ایستگاه خط A قطار شهری قم حدود یک کیلومتر است و ظرفیت حمل و نقل آن بیش از 22هزار نفر در ساعت خواهد بود.
/8138/ 6133/ تنظیم کننده: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.