محمد مصباحی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که این طرح تا 15 فروردین ماه ادامه دارد افزود: در این مدت 187هزار و900 تن با مراجعه به پست های ثابت و 2 هزار و 424 تن نیز از خدمات تیم های سیار و طرح سحاب بهره برده اند.
وی ادامه داد: 20 پست ثابت و هشت پست سیار در طرح نوروزی ایمنی و سلامت در استان قم فعالیت می کند.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر قم با اشاره به فعالیت داوطلبان حوزه جوانان گفت: یک هزار و ٦٣٠ داوطلب در این طرح خدمات ارائه می کنند.
وی افزود: در این طرح ایستگاه های سلامت نیز برای اندازه گیری تست فشار و قند خون راه اندازی شده است که بیش از ٦هزار و ٢٥٥ تن به این ایستگاه ها مراجعه کرده اند.
مصباحی مقدم ادامه داد: با همکاری ستاد اقامه نماز استان قم و نهادهای فرهنگی، خیمه های نماز در مکان های مختلف عمومی برپا شده و ٨٢٥ تن در نمازهای جماعت شرکت کردند.
وی خاطرنشان کرد: فضای دوستدار کودک نیز برای سرگرم سازی کودکان فراهم شده است که بیش از ٦ هزار کودک توانسته اند از ین مکان ها استفاده کنند.
وی به کمپین «نه به تصادف جاده ای» اشاره کرد و گفت: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی این کمپین راه اندازی شده است که در آن اعضای جوانان جمعیت هلال احمر مستقر در پست‌ های ایمنی و سلامت، مسافران را به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دعوت می کنند که تا کنون بیش از سه هزار تن عضو این کمپین شده اند.
وی ادامه داد: این طرح با هدف فرهنگ سازی در کاهش تصادف ها و آموزش بهبود رفتارهای ترافیکی اجرا شده است.
وی بیان داشت: در کنار این کمپین طرح «بهرفت» با عنوان بهبود رفتارهای ترافیکی با مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی نیز اجرایی شده است.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر قم از اجرای طرح سحاب خبر داد و گفت: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی همزمان طرح سحاب نیز برگزار می شود که در آن جوانان هلال احمر با دوچرخه به صورت سیار در پارک ها و معابر پر آمد و شد مسافران نوروزی حضور پیدا کرده و ضمن توزیع بسته های فرهنگی به ارائه خدمات کمک های اولیه و مورد نیاز مسافران می پردازند.
وی خاطرنشان کرد: 85 هزار و 735 نسخه نقشه استان و کشور و 53 هزار و 377 مورد بروشور با موضوع های مختلف آموزشی توزیع شد.
وی با اشاره به برنامه های روز طبیعت نیز گفت: همچنین 37 هزار 235 مورد انواع محصولات فرهنگی در اجرای طرح های ابتکاری متنوع در تمام طرح و روز طبیعت برای ارائه به مسافران مورد استفاده قرار گرفت.
13 فروردین هرسال به عنوان روز طبیعت نامگذاری شده است.
8138 / 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.