به گزارش ایرنا، در این مراسم پس از مولودی خوانی توسط یکی از مداحان اهل بیت استاد حوزه علمیه قم در سخنانی با تاکید بر ضرورت پیروی از سیره حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: آن بانوی گرامی از زنان جامعه اسلامی انتظارهایی دارد، که باید برآورده شود.
حجت الاسلام سید مرتضی صحفی با بیان اینکه حجاب و عفاف ارزنده ترین زینت برای زنان است، افزود: همه بانوان بویژه نوجوانان باید مراقب باشند، تا یک تار موی آنها توسط نامحرم دیده نشود.
وی حجاب را طبق احادیث معتبر اسلامی یک ارزش توصیف کرد، و گفت: زنان جامعه همان گونه که طلا را در گاو صندوق و در یک مکان امن دور از دسترس سارقان قرار می دهند، موهای خود را نیز باید از انظار مردان نامحرم مخفی نگه دارند، چرا که قیمت و منزلت یک زن از نظر اسلام از طلا، برلیان و نگین های گرانبها بالاتر است.
صحفی تصریح کرد: زن گل عالم و تجلی جمال الهی است، از این رو بانوان باید این جمال را حفظ نموده و در معرض نگاه های آلوده نامحرمان قرار ندهند.
وی اضافه کرد: اسلام به آرایش زنان بسیار توصیه کرده و حتی برای آن ثواب و پاداشی را نیز در نظر گرفته ولی در عین حال به زنان با ایمان به شدت تاکید کرده زیبایی ها و زیور آلات خود را جز به شوهر به هیچ مرد دیگری نشان ندهند.
استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از بی توجهی برخی از بانوان به مساله رعایت حجاب افزود: گاهی مواقع مشاهده می شود که زن ها اصلا توجهی به حجاب ندارند، در حالی که حضرت زهرا (س) فرموده عفاف زینت بانوان است.
وی با بیان اینکه حضور زن ها در محیط جامعه باید توام با پوشش اسلامی باشد، افزود: یک چشم چرانی و یک توجه به نامحرم زمینه گناهان بعدی را فراهم می کند، چقدر آدم ها به خاطر تنها یک نگاه سرشان بالای دار رفت و سنگسار شدند؟،بی توجهی بانویی به حجاب مسیر گناه و انحراف را برای مردان هموار می کند، و باعث متلاشی شدن زندگی برخی ها می شود.
صحفی خاطر همچنین نشان کرد: اگر زنان به حجاب بها بدهند، علاوه بر خود جامعه را نیز از گناه و فساد نجات می دهند.
حضرت زهرا (س) دختر پیامبر گرامی اسلامی و همسر حضرت علی (ع) و مادر یازده تن از امامان شیعه در بیستم جمادی الثانی سال پنجم قبل از هجرت در مکه متولد شد و در سوم جمادی الثانی سال یازدهم بعد از هجرت نیز در مدینه به شهادت رسید.
این مراسم به همت آستان مقدس امام زاده موسی مبرقع قم ترتیب یافته بود.
7403 / 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.