به گزارش ایرنا، مهدی کاهه دوشنبه شب درگردهمایی ائمه جماعات منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم قم افزود: متأسفانه آسیب های اجتماعی درحال حاضر دردو فضای حقیقی و مجازی بروز و ظهور پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی به هرگونه رفتاری که مطابق با فرهنگ دینی و آموزه های اخلاقی نباشد اطلاق می شود، خاطرنشان کرد: مهمترین ملاک و معیار شناخت آسیب های اجتماعی و رفتارهای نابهنجار، آموزه های دینی است.
دادستان قم با بیان اینکه مهمترین ابزار مقابله با آسیب های فضای مجازی، تقویت فرهنگ و آموزه های دینی و اخلاقی است، اظهار داشت: نقش مساجد و ائمه جماعات درکاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است و به طور قطع مساجد می توانند به خوبی در راستای شناخت و مقابله با این آسیب ها مفید واقع شوند.
وی با اشاره به قداست و اعتماد مردم به مساجد و روحانیت، بر ضرورت بهره مندی از کارکردهای مساجد در کاهش ناهنجاری های اجتماعی تأکید کرد و گفت: از ائمه جماعات و مبلغان دینی می خواهیم که دستگاههای قضایی و انتظامی را در کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی کمک کنند.
کاهه مسأله امنیت را یک موضوع گسترده و تأثیرگذار و تأثیرپذیر در حوزه های گوناگون دانست و گفت: هنگامی می توانیم امنیت را در جامعه حکمفرما کنیم که بتوانیم در همه حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موفق عمل کرده و امنیت را به خوبی در همه این حوزه ها برقرار کرده باشیم.
وی در پایان تصریح کرد: ارتقاء دین و فرهنگ در جامعه، زیربنای تحقق امنیت در همه حوزه ها خواهد بود و در این جهت روحانیان و مبلغان دینی نقشی موثر و کم نظیر برعهده داشته و امیدواریم با مشارکت و همکاری آنها بتوانیم در راستای برقراری امنیت در شهر مقدس قم گام های مثبت و موثری برداریم.
گردهمایی ائمه جماعات منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم قم با حضور دادستان ، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و جمعی از مسئولان فرهنگی و ائمه جماعات این منطقه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) قم برگزار شد.
8146/ 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.