به گزارش ایرنا، معاون خدمات شهری شهرداری قم در این جلسه که شنبه شب در سالن جلسه های شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، با تبیین علت 2 فوریتی این لایحه اظهار داشت: با توجه به این که مبلغ 100 میلیارد ریال از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب و همچنین 200 میلیارد ریال در بودجه شهرداری به این امر اختصاص داده شده، مناقصه ای در این خصوص برگزار شد که به دلیل بالا بودن نرخ ارز، شهرداری آن را تجدید نمود و بار یگر آن را برگزار کرد.
سید امیر سامع افزود: چون در ایام پایانی سال هستیم می خواهیم قرارداد را به سرعت ابلاغ کنیم، تا از ردیف بودجه سال جاری استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که قبلا در قالب یک مصوبه جداگانه مبلغ 130 میلیارد ریال برای خرید این تجهیزها اختصاص یافته با این رقم جدید در مجموع 268 میلیارد ریال برای تجهیز ایستگاه های جدید آتش نشانی قم هزینه شده است.
همچنین اخذ مجوز احداث تقاطع ادامه بلوار آیت الله بروجردی(ره) با شهرک قدس، دیگر لایحه 2 فوریتی این جلسه بود، که شهردار قم در تبیین علت 2 فوریتی آن افزود: مرحله نخست این طرح اجرا شده و ما بلافاصله می خواهیم با جذب پیمانکار از ابتدای سال 96 مرحله دوم آن را آغاز کنیم و بودجه لازم برای آن نیز در بودجه سال آینده پیش بینی شده و چون اجرای آن در همان ابتدای سال صورت می گیرد، هیچ مشکلی از نظر هزینه نخواهیم داشت و امیدواریم به مدت 7 ماه از آغاز طرح آن را به بهره برداری برسانیم.
سید مرتضی سقائیان نژاد، هم سطح نبودن هر 2 طرف این بلوار را دیگر علت 2 فوریتی این لایحه عنوان کرد، که اعضای شورا هم با 2 فوریت و هم با تصویب آن موافقت کردند.
همچنین تفریغ بودجه سال 94 شهرداری قم از دیگر مصوبه های این جلسه بود که حجت الاسلام سید محمد آتش زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم افزود: موضوع تفریغ بودجه یکی از اقدام های نظارتی شورا نسبت به شهرداری است، از این رو طی پنج جلسه کمیسیون تلفیق با حضور 13 تن از اعضای شورا این موضوع بررسی و با حسابرسی که از شهرداری انجام شد نواقص و ایرادهای آن برطرف شد و تفریغ بودجه سال 94 به مبلغی حدود 19 هزار میلیارد ریال تصویب شد.
وی ادامه داد: 11 هزار میلیارد ریال آن درآمد و هفت هزار و 990 میلیارد ریال آن نیز مربوط به هزینه است، که اختلاف موجود بین هزینه و درآمد نیز به خاطر اوراق مشارکت قطار شهری است که در حال حاضر در بانک قرار دارد.
مناقصه حسابرسی سال 95 شهرداری قم و سازمان های وابسته نیز از دیگر مصوبه های این جلسه شورا بود که حجت الاسلام آتش زر افزود: در این رابطه شهرداری طی 2 مرحله اقدام به چاپ آگهی در جراید کثیرالانتشار کشور کرد که برای بار نخست هیچ شرکتی در مناقصه شرکت نکرد اما در مرحله دوم 2 شرکت در این مناقصه حضور پیدا کردند که یکی از آنها فاقد ضمانت نامه بود، اما با شرکت دیگر که دارای ضمانت است مذاکره هایی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: طبق نظر کمیسیون مربوطه مقرر شد چون این شرکت قیمت شهرداری و سازمان های تابعه آن را به صورت جدا از هم اعلام کرده، در آینده با صلاحدید مجموعه شورا یا کمیسیون برنامه و بودجه برخی از سازمان ها به پیمانکار دیگری واگذار شود.
همچنین اخذ مجوز تعمیم تعرفه نرخ ورودی پارک سوار شمالی موضوع مصوبه شماره 13849در تاریخ یازدهم شهریورماه 93 به سایر پارکسوارهای شهر از دیگر مصوبه های این جلسه بود که عباس ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای شهر قم در مورد آن گفت: در حال حاضر و طبق مصوبه مذکور هر یک از وسایل نقلیه کامیون و تریلی، اتوبوس، مینی بوس و سواری به ازای هر 24 ساعت توقف در این پارکسوار باید به ترتیب 50 هزار، 30 هزار، 20 و 10 هزار ریال پرداخت کنند، که بنابر این لایحه پیشنهادی از سوی شهرداری این نرخ تعیین شده باید در مورد پایانه مرکزی و سایر پارکسوارهای شهر نیز اعمال شود اما نظر کمیسیون این بود به ازای هر سه ساعت توقف مبلغ پنج هزار ریال دریافت شود و به صورت سالیانه 10 درصد نیز قابل افزایش باشد.
محسن عابدینی پور عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: در خصوص تریلرها و کامیون هایی که از محور جنوب کشور به سمت تهران حرکت و در پارکسوار شمالی قم توقف می کنند، مبلغ 50 هزار ریال برای توقف در یک روز مبلغ واقعا اندکی است، چراکه آنها در مدت توقفشان در این مکان به خاطر انجام تعویض روغن و یک سری تعمیرها آسیب زیادی را به آسفالت و زیرسازی و محیط وارد می کنند.
ابوالفضل مستقیمی مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قم نیز گفت: سامان دهی تریلرها یکی از موضوع های مهمی است که شهرداری آن را پیگیری می کند و اگر این مبلغ بیشتر از رقم فعلی باشد، این خودروهای سنگین وارد شهر می شوند، ولی اگر کمیسیون تشخیص بدهد ما آمادگی افزایش این نرخ را داریم.
عابدینی پور در واکنش به این سخنان یادآور شد: ورود کامیون ها و تریلرها به داخل شهر و آمد و شد آنها در معابر شهری خلاف قوانین و مقررات است و پلیس راهور با آنها برخورد می کند، از این رو به هیچ وجه نمی توانند به درون شهر ورود پیدا کنند.
عباس محمدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز با تایید سخنان عابدینی پور و این که طی سه سال گذشته نرخ توقف این وسایل افزایش پیدا نکرده پیشنها داد: این نرخ سالانه 20 درصد افزایش پیدا کند.
ذاکریان در ادامه تصریح کرد: موضوع اصلی این لایحه تعمیم نرخ ورودی پارکسوار شمالی به سایر پارکسوارهای شهر است و در آن اشاره ای به پایین بودن نرخ نشده ولی اگر بخواهیم این نرخ را افزایش بدهیم، معضل ورود کامیون ها به داخل شهر تشدید خواهد شد و برای فرهنگ سازی فعلا این نرخ به تصویب برسد تا افزایش آن در مراحل بعدی در دستور کار قرار بگیرد.
همچنین اخذ مجوز مساعدت در اعمال قانون 101 اصلاحی بر روی قسمتی از پلاک ثبتی 2575/15/15 متعلق به شرکت تعاونی تاکسیرانی قم از دیگر مصوبه های این جلسه بود، که مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیر بنایی شورای اسلامی شهر قم گفت: هم اکنون پنج هزار تن از رانندگان تاکسی در قم عضو این تعاونی هستند و این تعاونی نیز از شهرداری درخواست کرده تا بدون اعمال ماده 101 به منظور احداث مجتمع خدماتی تعمیرگاهی در زمینی به مساحت یک هزار و 300 متر مربع، زمین مورد نیاز را در اختیار آن قرار دهد.
سعادت طلب با بیان این که طبق ماده 101 که مصوب مجلس شورای اسلامی است، در مورد تفکیک زمین بیش از 500 متر، 50 درصد آن سهم شهرداری است، و با این مصوبه شورا این 50 درصد به منظور حمایت از تعاونی تاکسی داران از آنها گرفته نمی شود.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.