به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین ، حمید زینالی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: این میزان فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در جریان بازدید کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی از واحدهای عرضه و توزیع کشف شده است .
وی اظهار داشت : فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف پس از شناسایی ضبط و معدوم سازی و متصدی واحد متخلف نیز به مراجع قضایی استان معرفی شد.
زینالی در ادامه از کشف و توقیف 22 کیلوگرم گوشت مرغ تاریخ مصرف گذشته در یکی از رستوران های بین راهی قزوین خبر داد و گفت : پرونده فرد متخلف برای بررسی به مراجع قضایی استان ارجاع داده شده است .
وی با بیان اینکه هدف دامپزشکی از انجام گشت های بازرسی برخورد با واحدهای متخلف است ،افزود: با توجه به شعار سازمان دامپزشکی مبنی بر دام سالم، غذای سالم و انسان سالم، این اقدامات در راستای ارتقا سطح بهداشت و سلامت مردم و همچنین امنیت و ایمنی غذایی انجام می‌شود.
مدیر کل دامپزشکی استان قزوین با اشاره به بیماری های قابل انتقال از غذا گفت: مردم باید از خرید هرگونه فرآورده خام دامی فله و فاقد بسته بندی که دامپزشکی بر تهیه آنها نظارت نداشته است، خودداری کنند.
زینالی تاکید کرد: از شهروندان درخواست داریم تا در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق سامانه 1512اطلاع رسانی کنند.
استان قزوین 149 دامپزشک، 19 کارشناس، 6کارشناس ارشد و 103 کاردان دامپزشکی دارد.
7390
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.