به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور ائمه جمعه شهرهای قزوین و جمع کثیری از طلاب در مسجد شیخ الاسلام شهر قزوین برگزار شد مردم با نوای گرم مداحان به عزاداری و سوگواری پرداختند.
سخنران این مراسم با اشاره به جایگاه علمی امام محمد باقر( ع ) گفت: آن امام همام با علم بیکران خود توانست به قله هایی از معرفت دست یافته و جایگاه اهل بیت و ائمه را برای مردم تبیین کند.
حجت الاسلام محمد رستگار با بیان اینکه پرهیز از دروغ و افترا از ویژگی های ائمه معصوم (ع ) بوده است افزود: امروزه مسئولان جامعه نیز باید توجه داشته باشند که با دروغ و وعده های غیر عملیاتی به مردم ضرر وارد نکنند .
این فعال فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مرحوم آیت الله باریک بین( امام جمعه سابق قزو ین) پدر معنوی شهر قزوین از جمله شخصیت هایی بود که با راستگویی و تقوای الهی توانست به جایگاه شایسته ای در میان مردم دست یابد و باید.
حضرت امام محمد باقر( ع ) فرزند بزرگوار حضرت امام سجاد (ع) در سوم ماه صفر سال 57 هجری قمری در مدینه منوره متولد شد و در هفتم ذی الحجه سال 114 هجری در سن 57 سالگی با توطئه هشام بن عبدالملک در مدینه به شهادت رسیدند.
مرقد پاک و شریف آن امام همام (ع) در کنار قبور نورانی پدر، عمو و فرزند بزرگوارشان در قبرستان بقیع، ملجاء و زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان است.
6012/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.