علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال جاری 6 هزار و 500 مراجعه کننده از مراکز خدمات مشاوره ای و تخصصی استان بهره مند شده اند.
وی اضافه کرد: در این مراکز به مراجعانی که از تمکن مالی جهت پرداخت تعرفه خدمات مشاوره برخوردار نیستند با انجام مشاوره مددکاری، یارانه پرداخت شده است.
وارثی مهم ترین خدمات ارائه شده در این مراکز را شامل مشاوره به متقاضیان طلاق ارجاعی از دادگستری، مشاوره پیش از ازدواج، زوج درمانی و خانواده، تحصیلی-تربیتی، اختلالات اضطرابی افسردگی، اختلالت روان، شخصیت و خلق، کودک و نوجوان، اعتیاد، فرزندپروری و نورو فید بک برشمرد.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین در ادامه گزارشی از تماس گیرندگان مرکز 1480 ارایه داد و گفت: مشاوره تلفنی، تعاملی بین تماس گیرنده و مشاور از طریق تماس تلفن است که در راستای برطرف کردن نیازهای فوری تماس گیرندگان بوده و باعث تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی افراد می شود.
به گفته وی، در این طرح مشاور کمک می کند تا تماس گیرنده ضمن بیان نیازهای خود به طور مشخص، راه حلی را برای مسایل پیش رو پیدا کند.
این مسئول یادآور شد: هشت مشاور با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری از ساعت 8 تا 20خدمات مشاوره به تماس گیرندگان در حوزه های مختلف از جمله خانواده، تربیت کودک، پیش از ازدواج و تحصیلی ارائه می دهند.
وارثی، تعداد تماس گیرندگان موفق با این خط تلفنی را چهار هزار و 318 و تعداد مشاوران پاسخگو را 9 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد تماس سه هزار و 520 نفر زن و 798 نفر مرد بوده اند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه سه هزار و 680 نفر از تماس گیرندگان متاهل بوده اند، اضافه کرد: بیشترین آمار تماس گیرندگان براساس اختلالات، مشکل با همسر و بعد از آن تربیت کودک گزارش شده است.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.