محمد علی نجفی رشوندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان آتش سوزی عصر روز گذشته که در اراضی ملی روستاهای کش آباد و اسبمرد از توابع شهرستان قزوین به وقوع پیوست ، 15هکتار از اراضی ملی در روستای اسبمرد و 10هکتار اراضی ملی روستای کش آباد دچار حریق شد.
وی اظهار داشت : همچنین درجریان این آتش سوزی 15هکتار از اراضی مستثنیات روستای کش آباد و 20هکتار از اراضی مستثنیات روستای اسبمرد دچارحریق و خسارت شد.
رشوندی خاطر نشان کرد: روز گذشته پس از تماس تلفنی شکارچیان با یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، نیروهای یگان حفاظت در منطقه حضور یافتند و آتش پس از یک ساعت با همکاری اهالی، نیروهای یگان حفاظت، آتش نشانی و مدیریت بحران استان مهار شد.
وی در خصوص علت این حادثه گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد روشن کردن آتش توسط یک کشاورز برای سوزاندن علف های هرز و ناتوانی وی برای کنترل آن و بدنبال این موضوع وزش باد موجب گسترش آتش سوزی و وقوع این حادثه شده است.
جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین یادآور شد: بر اثر این آتش سوزی مراتع مشجر شامل بوته، درختچه،گیاه و جنگل های سوزنی برگ دست کاشت دچار آسیب شده اند.
رشوندی میزان خسارت وارد شده به عرصه های طبیعی بر اثر وقوع آتش سوزی را غیر قابل جبران توصیف کرد و گفت: سال ها طول می کشد تا عرصه های از بین رفته دوباره تجدید حیات یابند.
وی تاکید کرد شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی و تخلف در اراضی ملی در سریعترین زمان با نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی تماس بگیرند.
7390/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.