به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای سامانه های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی قزوین افزود: این طرح ها در مراحل مختلف اجرا قرار دارند و کار نظارت بر آنها توسط جهاد کشاورزی و همچنین فرمانداری ها دنبال می شود.
وی، 2 ماموریت ویژه فرمانداران در زمینه صرفه جویی منابع آب استان را همراهی در اجرا و سرعت بخشیدن به طرح های آبیاری نوین و همچنین احداث گلخانه ها اعلام کرد و گفت: زنگ هشدار کمبود آب به صدا درآمده و اجرای طرح های یاد شده یک ضرورت انکارناپذیر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: با اجرای صحیح و کامل سامانه آبیاری نوین و گلخانه ها، ضمن صرفه جویی در مصرف آب به اقتصاد و صادرات محصولات کشاورزی کمک زیادی می شود.
حبیبی، لازمه و پیوست اجرای صحیح طرح آبیاری نوین را نصب کنتورهای هوشمند اعلام کرد و گفت: البته با توجه به نوسانات قیمت کنتورهای هوشمند، باید نسبت به تعدیل قیمت ها و جذاب بودن آن برای کشاورزان تدبیری اندیشیده شود و دولت در این زمینه آمادگی دارد همکاری لازم را با کشاورزان بویژه با اعطای یارانه در قالب کمک های فنی و اعتباری داشته باشد.
مدیریت منابع آب در واحد سطح و صرفه جویی در مصرف، کاهش علف های هرز به همراه افزایش تولید تا 20 درصد از جمله مزایای تجهیز اراضی کشاورزی به روش های نوین آبیاری هستند.
در حال حاضر 44 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اعم از باغی و زراعی به روش های آبیاری نوین مجهز هستند.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.