به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی عصر سه شنبه در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه فروش آثار هنری (اکسپو) استان قزوین، تاکید کرد: اگر بتوانیم بین هنر و جامعه آشتی برقرار کنیم بدون شک هم دارای جامعه ای خلاق خواهیم بود و هم اینکه خشونت های موجود در جامعه را از بین می بریم.
وی با بیان اینکه انسان امروزی با اصل و روح خود قهر کرده، اضافه کرد: جلوه عشق الهی تنها در عرصه هنر تجلی می یابد و تنها راه آشتی انسان با خود، روی آوردن به هنر است.
زاهدی اظهار داشت: انسان بر اثر عشق خلق شد و آن زمانی که خداوند بر ضرورت آن توجه کرد، انسان را آفرید و فرمود 'در بهترین صورت و حالت ما انسان را آفریدیم'.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه این روزها همه جوامع درگیر خشونت هستند تا جایی که بی آنکه طرف خود را بشناسند به آن شلیک می کنند، ادامه داد: بشری که خلق شد تا دنیایی را آباد کند امروز آن را به جهنم تبدیل کرده و این نتیجه همان قهر انسان با خود است.
به گفته زاهدی، کاربرد هنر، بخشیدن لطافت به روح، روان و رفتار انسان است و وقتی انسان لطیف شد با همتای خود نیز به مهربانی برخورد می کند.
این مقام عالی استان در ادامه به برپایی نمایشگاه اکسپو قزوین اشاره کرد و گفت: فضای زندگی ما خالی از زیبایی هایی شده که می توان آن را خلق کرد تا جایی که همه آن چه ما در دنیا ساخته ایم رفته رفته از اصل و اصالتی که خداوند برای ما ایجاد کرده، دور شده است.
استاندار قزوین در پایان تاکید کرد: امروز همه ما در کنار داشتن کالاهای ایرانی باید یک اثر هنری نیز از هنرمندان این مرز و بوم داشته تا شاهد جامعه ای عاری از خشونت همراه با عشق و مهربانی باشیم.
دومین نمایشگاه فروش آثار هنری (اکسپو) از امروز تا 12 مرداد ماه جاری با شعار هر خانه یک اثر هنری، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین از ساعت 16 تا 22 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.