به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه روز یکشنبه افزود: در سال جاری برای توسعه مکانیزاسیون استان از خط اعتباری 6 تاکنون 300 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که از این میزان 38 میلیارد ریال جذب شده است.
وی اظهار داشت: این میزان اعتبار جذب شده برای توسعه مکانیزاسیون معادل 12 و نیم درصد سهمیه استان است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه استفاده از تجهیزات نو و به روز کشاورزی در توسعه این بخش موثر است،گفت: باید کشاورزان برای جذب تسهیلات و خرید مکانیزاسیون جدید و نوین تشویق و ترغیب شوند.
این مسئول با بیان اینکه باید برای جذب اعتبارات و تخصیص آن به متقاضیان باید پیگیری لازم را به عمل آورد،یاد آور شد: 270 نفر از بهره برداران کشاورزی در استان سال گذشته برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون به بانک ها معرفی شدند که تنها 45 درصد آنها جذب شدند و این در حالی است که تنها به معرفی به بانک نباید اکتفا کرد بلکه تا جذب کامل باید موضوع را پیگیری نمود.
وی خاطر نشان کرد: امسال در قالب تسهیلات مکانیزاسیون نیز وام های خاصی برای جذب سیستم های گرمایشی مورد نیاز باغات فراهم شده است که باغداران قزوینی می توانند از این امکان استفاده کنند.
در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان قزوین 1.35 اسب بخار در هر هکتار است که طبق برنامه کشور این رقم باید به 2.1 اسب بخار افزایش یابد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.