به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در شورای باغستان های سنتی قزوین که در استانداری برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه هر طرح توسعه ای به محیط زیست آسیب می رساند از این رو باید طرح هایی که کمترین میزان آسیب را به این حوزه وارد می کنند، به مورد اجرا گذاشته شوند.
استاندار قزوین با بیان اینکه گاهی اوقات متاسفانه در امر مدیریتی تصمیم های اشتباهی گرفته می شود، ادامه داد: جلسات بررسی طرح های شهری اگر با حضور انجمن ها و سازمان های مردم نهاد همراه باشد، تضارب آرای موجود در این گونه نشست ها منجر به تصمیم گیری های اساسی و سازنده خواهد شد.
زاهدی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در باغستان های سنتی قزوین، گفت: دولت باید در همان موقع که این طرح ثبت ملی شد برای خریداری و نگهداری از آن اقدام به عمل می آورد تا شاهد مشکلات کنونی در حوزه خرده مالکی، آبرسانی و سایر موارد نبودیم.
این مقام عالی استان مساله نابودی باغستان های سنتی را نگران کننده دانست و افزود: برای رفع نگرانی های موجود در این حوزه باید به مساله اقتصادی آنها پرداخته شود تا هم فعالیت های تولیدی و گردشگری در آن جریان داشته باشد و هم حفاظت آنها تا حد قابل قبولی تامین گردد.
زاهدی با اشاره به طرح آبرسانی به باغ های سنتی، اظهار داشت: طرح انتقال آب از رودخانه های بالادست یا تصفیه خانه شهر قزوین در دست بررسی است و باید با همکاری دستگاه های مختلف در این زمینه اقدام به عمل آید.
به گفته استاندار قزوین، دستگاه های ذیربط باید به کشت جدید و گونه های مقاوم سازگار و کم آب بر در باغستان ها توجه داشته باشند تا بتوانیم مشکل کمبود آب را در باغستان های این شهر را حل و فصل کنیم.
چهار هزار و 500 هکتار باغ در گذشته های دور گرداگرد قزوین را فرا گرفته بودند که هم اکنون از آن میزان تنها 2 هزار و 500 هکتار باقی مانده است.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.