به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین، در هشدار پلیس آگاهی که روز جمعه منتشر شده، آمده است:
هرگونه فعالیت و تبلیغ برای جذب مردم در شرکت‌های هرمی ممنوع است و در صورت مشاهده از بصورت قانونی نسیت به دستگیری آنان اقدام خواهد شد و همچنین هیچ دستگاه دولتی اجازه صدور مجوز برای فعالیت شرکت‌های هرمی را ندارند.
در ادامه آمده است: به هرگونه پیشنهاد خیلی خوب برای کسب در آمد فراوان و بدون زحمت شک کنید و از هرگونه فعالیت اقتصاددی که متولیان آن ادعای درآمدی غیرعادی به ویژه در مدت زمان کوتاهی را دارند دوری کنید، وعده‌ی سرمایه گذاری با دریافت سود بالا از شگردهای شرکت‌های هرمی است.
در بخش دیگری از هشدار پلیس آگاهی قزوین آمده است: شرکت‌های هرمی با تبلیغات دروغین سعی در قانع کردن مخاطبین خود دارند، وعده‌ی طی کردن پله‌های ترقی در زندگی به سرعت و بدون زحمت و تلاش زیاد از ترفندهای شرکت‌های هرمی است و شیادان فعال در شرکت‌های هرمی با استفاده از شیوه‌های روان شناسی شما را به عضو شدن در زیر گروه‌های خود ترقیب می کنند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: از سرمایه گذاری در شرکت‌هایی که روش فعالیت خود را پیچیده و غیر قابل فهم برای همگان اعلام می‌کنند بپرهیزید ضمن اینکه شرکت‌های هرمی هیچ گونه قردادی برای پزیرفتن نمایندگی شرکت‌های خارجی ندارند و آنها همیشه عالیت خود را یک نوع تجارت قانونی و مشروع معرفی می‌کنند در صورتی که اصول این شرکت‌ها در هیچ سازمان دولتی به ثبت نرسیده و فاقد دفتر مرکزی هستند.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: شرکت‌های هرمی حتی از نصب تابلوی رسمی به عنوان فعالیت شرکت امتناع می‌کنند و عمدتا فاقد حساب بانکی به نام خود شرکت هستند و از مشتریان خود می‌خواهند که پول را به صورت نقدی پرداخت نمایند تا مدرکی از خود به جا نگذارند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: شرکت‌های هرمی در پوشش فروش محصولات گوناگون سعی در ظاهرسازی و پنهان کردن فعالیت غیرقانونی خود هستند، فریب این پوشش ظاهری را نخورید.
در بخش پایان این اطلاعیه آمده است: اکثر مراجع دینی فعالیت شرکت‌ها هرمی را غیرشرعی و غیرمجاز اعلام کرده‌اند، ضمن اینکه عضوینت در شرکت‌های هرمی جرم است و شهروندان باید هوشیار باشند تا فریب وعده‌های پوچ افراد فعال در شرکت‌های هرمی را نخورید.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.