بهمن عشایری صبح جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان مهاجر در چند گروه تعریف شده و مشمولان می توانند تا 31 تیرماه جاری با توجه به وضعیت مدارک خود به مدارس یا دفاتر کفالت برای ثبت نام مراجعه کنند.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: دانش‌آموزان مهاجر دارای مدرک اقامتی معتبر نیازی نیست به دفاتر کفالت مراجعه کنند بلکه آنان می توانند از روز شنبه به طور مستقیم برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند.
عشایری ادامه داد: دانش آموزان مهاجری که در طرح سرشماری غیرمجازان شرکت کرده‌اند باید از 17 تا 31 تیر ماه به مدت دو هفته با مراجعه به دفاتر کفالت برگه سنجش سلامت اخذ کنند تا برگه حمایت جهت ثبت‌نام در مدارس برای آنان صادر شود.
وی افزود: طرح سرشماری غیرمجازان شامل مهاجران فاقد مدرک اقامتی معتبر،مهاجران دارنده یا فاقد کارت آمایش و مهاجران دارای گذرنامه فاقد اعتبار زمانی است.
این مسئول با بیان اینکه فعالیت مدارس خودگردان در خصوص دانش آموزان مهاجر غیرقانونی است،افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان مهاجر براساس سال‌های گذشته فقط در همان شهر و استانی که مدرک اقامتی مهاجران در آنجا صادر شده است به صورت کاملا رایگان انجام می شود.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 16 هزار و 800 تبعه خارجی در استان قزوین حضور دارند و همچنین چهار دفتر کفالت،اقامت و اشتغال برای رسیدگی به امور اتباع در شهر قزوین فعالیت می کنند.
عشایری خاطرنشان ساخت: در سال جاری نیز دوره های آموزشی فنی و حرفه ای ویژه پناهندگان افغانی طبق توافق های انجام شده با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین برگزارمی شود.
وی افزود: با پیگیری های به عمل آمده دوره های آموزش مهارت های فنی و حرفه ای ویژه اتباع به صورت کاملا رایگان برگزار خواهد شد و تنها شرط ثبت نام در دوره ها دارا بودن کارت اقامت آمایش مرحله یازدهم است.
عشایری اظهار داشت: این دوره ها در گروه برادران و خواهران در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران و مرکز فنی و حرفه ای شهرک دانش قزوین در قالب آموزش رشته های برق ساختمان ، مکانیک خودرو و خیاطی برگزار می شود.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری قزوین اضافه کرد: این مرحله از ثبت نام به صورت چند برابر ظرفیت بوده که پس از احراز شرایط پذیرفته شدگان برای برگزاری کلاس ها با علاقه مندان تماس گرفته خواهد شد.
وی با بیان اینکه مهاجران با دانش و با سواد بهتر از وجود مهاجران بی سواد است،افزود: سال گذشته نیز در قالب چهار کلاس 12 نفره 48 دانش آموز دختر و پسر در این مراکز آموزش دیدند و امسال نیز پیش بینی می شود همین تعداد دانش آموز در این دوره ها ثبت نام کنند.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.