به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی بعدازظهر پنجشنبه در بازدید از کمپ ترک اعتیاد بانوان و مراکز شبانه روزی بهزیستی افزود: متاسفانه عدم جامعیت این برنامه ها و نداشتن نگاه بلند مدت موجب شده تا افراد بهبود یافته پس از ترک، شرایط مناسبی برای ادامه زندگی نداشته و پس از مدتی اعتیاد خود را از سرگیرند.
وی اضافه کرد: گرچه سازمان بهزیستی خدمات ترک اعتیاد را حتی تا 6 ماه پس از ترک ادامه می دهد اما به هر حال این افراد هنوز از نظر روانی وابستگی به مواد مخدر را دارند.
زرآبادی، نبود اعتبارات کافی را نیز از دیگر مسایل و مشکلات پیش روی کنترل اعتیاد عنوان کرد و ادامه داد: در این حوزه نه جامعیت برنامه های پیش و پس از اعتیاد مورد توجه قرار گرفته و نه اعتبارات مورد نیاز به طور کافی تامین شده است.
وی با بیان اینکه این مساله درباره معتادان زن به طور ویژه تری خود را نشان می دهد،گفت: سازمان بهزیستی در این میان با وجود تعدد خدماتی که بر عهده دارد شاید بیش از اعتبارات مالی در اختیار خود در این حوزه نقش آفرینی کرده است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین نیز در جریان این بازدیدها گفت: هم اکنون 22 زن در کمپ ترک اعتیاد بانوان بستری هستند که 2 نفر از آنها به طور داوطلبانه و بیست نفر با دستور قضایی به این مکان مراجعه کرده اند.
علیرضا وارثی افزود: دوره درمان در این مرکز 28روز است و شاید گاهی تا 90 روز هم برای افرادی که با دستور قضایی آمده اند قابل تمدید باشد.
وارثی ادامه داد: خدمات در این کمپ شامل خدمات پزشکی، روان شناختی و کارگاه اشتغال است.
وی افزود: امبدواریم با حمایت مسئولان و اعضای شورای شهر بتوانیم با پشتیبانی از افراد بهبودیافته پس از ترک زمینه حضور آنها در کانون خانواده و ماندگاری ترک اعتیاد را شاهد باشیم.
این مسئول در ادامه به سایر مراکز بهزیستی اشاره کرد و گفت: در سطح استان قزوین اسامی پنج هزار و 600معلول در سامانه بهزیستی ثبت شده است که سه هزار و 400تن مرد و 2هزار و200تن زن هستند.
وارثی افزود: استان قزوین دارای هشت مرکز شبانه روزی نگه داری از معلولان است که چهار مورد آن برای مردان، سه مورد زنان و یک مورد هم معلولان ذهنی زیر14سال است.
وی افزود:415تن از معلولان ذهنی استان در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگه داری می شوند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.