محمد صیادی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کمک نقدی به 170نفر از زوجین به عنوان کمک هزینه ازدواج، هدیه ازدواج و جهیزیه پرداخت شده و 157پرونده دیگر نیز در دست اقدام است.
وی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های صورت تا پایان سال جاری به یک هزار و 206 نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد به منظور کمک هزینه ازدواج ،تهیه جهیزیه و هدیه ازدواج پرداخت می شود.
صیادی خاطر نشان کرد: مهمترین هدف این نهاد ارایه خدمت در جهت توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان در بین آحاد جامعه والگو سازی برای جامعه در این بخش است.
وی یادآور شد: در سال گذشته 474 فقره جهزیه نوعروس به همراه 282 فقره هدیه ازدواج به نوعروسان تحت پوشش پرداخت شده است.
به گفته صیادی همچنین به 54 نفر از بانوان تحت پوشش برای کمک هزینه ازدواج مجدد و 32 فقره جهیزیه موردی در طی این مدت به مددجویان تحت پوشش اهدا شده است.
معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در مجموع 842 مورد کمک هزینه ازواج ،جهیزیه و هدیه ازدواج به مددجویان تحت پوشش در سال گذشته با 25 میلیارد و 130میلیون ریال اعتبار پرداخت شده که از این میزان 319فقره به مددجویان ساکن در مناطق محروم استان اهدا شده است.
صیادی اظهار داشت: از این میزان اعتبار هزینه شده 10میلیارد و 650 میلیون ریال از منابع داخلی، هفت میلیارد و 310 میلیون ریال از محل کمک های مردمی، چهار میلیارد و 280 میلیون ریال از محل کمک حامیان و 2 میلیارد و 980 میلیون ریال از محل موسسات خیریه بوده است .
وی ادامه داد: در حال حاضر سه هزار نفر مددجوی در شرف ازدواج در سطح استان داریم و مهمترین برنامه هدف این نهاد آموزش قبل از ازدواج برای گروه هدف و تحکیم بنیان خانواده است.
در حال حاضر بیش از 21 هزار خانوار شامل 34هزار و 900 نفر در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد یک هزارو 685نفر ایتام هستند که 20هزارو 543حامی حمایت مادی و معنوی آنان را بر عهده دارند.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.