به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز سه شنبه در همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: شاهد ترویج یک رویکرد و گفتمان جدید در عرصه مقابله با مواد مخدر هستیم که با محوریت مردم و اجتماعی کردن کار مقابله با مواد مخدر صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: برگزاری این همایش نشان می دهد پذیرفته ایم باید کار مقابله با مواد مخدر را به مردم و نهادهای حاصل از آن واگذار کنیم چون ما با یک آسیب اجتماعی سروکار داریم که برخورد با آن و حل موضوع در این خصوص را جامعه بهتر انجام می دهد.
آشناگر با بیان اینکه همه جوامع نگاه مشابه ای به قاچاق مواد مخدر و وابستگی و اعتیاد دارند،افزود: باید جلوی این معضل اجتماعی که بخشی از توان جوانان و افراد جامعه را مشغول خود می کند را گرفت.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: سابقه مصرف مواد مخدر به حدود هفت هزار سال می رسد اما قریب به یک قرن است که دولت ها مشغول مقابله و کنترل آن هستند.
آشناگر افزود: روش و رویکرد دولت ها عموما نشان می دهد که بیشتر به سمت مقابله و مبارزه با مواد مخدر و بیشتر به سمت مقابله با معتاد بوده است که عموما به صورت قهرآمیز و سرکوبگرانه انجام می شده است که این رویه مطلوبی نیست.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: تعدد و تکثر مصرف مواد مخدر بسیار بیشتر از گذشته شده است و به تبع مقابله با مواد مخدر نیز دشوارتر خواهد بود.
این مسئول گفت: معتاد را چه یک بیمار و چه یک مجرم بپنداریم باید به شیوه های مختلف برای مقابله با مواد مخدر با استفاده از ظرفیت های علمی،فرهنگی و اجتماعی دراین زمینه فکر کنیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: اگر جامعه و شهروندان به سطح آلودگی مواد مخدر آگاه شوند حتما به کمک و یاری دولت خواهند شتافت و نارسایی های قوه مجریه در این زمینه مرتفع می شود.
وی افزود:ق طعا می توانیم با حضور مردم و نهادهای برآمده از آنان در کنترل سطح آلودگی به مواد مخدر موفق تر باشیم که البته تحقق این مهم به گشاده دستی دستگاه ها در واگذاری خدمات به سمن ها نیازمند است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: نباید از نقش رسانه های جمعی و صدا و سیما در زمینه مبارزه با مواد مخدر غافل شد.
این مسئول ادامه داد: هر فعال رسانه ای باید وظیفه خود بداند که برای مقابله با مواد مخدر اقدام کند وگرنه این معضل دامن گیر اطرافیان او شده و یا حتی خود آنان نیز می شود.
آشناگر با بیان اینکه فرهنگیان نیز در پیشگیری از اعتیاد نقش مهمی ایفا می کنند،گفت: پایه کار مقابله با مواد مخدر در مدارس و مخاطب اصلی در این زمینه باید دانش آموزان باشند چون رها کردن دانش آموزان و مدارس در این خصوص گناه بابخشودنی است که در آینده دامن جامعه را خواهد گرفت.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین همچنین گفت: ایجاد نشاط در جامعه باید توسط شهرداری ها و شوراهای اسلامی باید در دستور کار جدی قرارگیرد چون اگر فضای اجتماعی جامعه مورد غفلت قرار گیرد در آینده شاهد شیوع آسیب هایی مانند اعتیاد خواهیم بود و خسارت سنگینی را باید پرداخت کنیم.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.