به گزارش ایرنا، محمد حسین صفار هرندی روز سه شنبه در آیین گرامیداشت سالگرد شهدای موتلفه که در مسجد امام حسن عسگری (ع) قزوین برگزار شد،افزود: عده ای پیشنهاد می دهند به جای استقامت قرآنی راه سازش با آمریکا را طی کنیم در حالیکه این کتاب الهی به صراحت می گوید تکیه بر قدرتهای استکباری نتیجه ای جز نابودنی در پیش ندارد.
وی با اشاره به نامه عده ای برای مذاکره با آمریکا،گفت: برخی از کسانی که این نسخه را پیچیده اند شناخته شده بوده و افرادی اند که از چریک فداییان خلق ، حزب توده و عناصر ساختار شکن و پناه برده به دامان سرویس های امنیتی بیگانه هستند و باید از فعال جریان های سیاسی داخلی امضا کننده این نامه پرسید چرا با چریک فداییان وحزب توده متحد شده اند؟
وی همچنین گفت: در سالگرد شهدای موتلفه که شاخص غیرت ورزی دینی بودند و سه شاخص برجسته غیرت ورزی به دین ،مردم و استقلال کشور در اندیشه های آنها موج می زد باید پرسید آیا این دیدگاه ها هم اکنون در ما نیز وجود دارد؟
صفار هرندی گفت: وقتی در سالگرد آنها حرف می زنیم می گوییم ما نیز غیرت داریم و اجازه نمی دهیم استقلال کشور وجه المصالحه برخی شود.
وی افزود: نمی توانیم از موضع بی تفاوتی نسبت به شکم سیری عده ای وگرسنگی عده ای دیگر سکوت کنیم و نمی توانیم نسبت به درخواست حقوق چندین میلیون دلاری یک مسئول در جمهوری اسلامی ساکت بنشینیم.
صفار هرندی افزود: در سالگرد شهدای موتلفه باید بدانیم تمامی این دارایی های بزرگ از قبیل استقلال واقتدار کشور باید در مسیر انقلاب حفظ شوند.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید ما نیز همچون شهدای والامقام با خدا معامله کنیم تا نتایج آن که ثبات قدم و ایستادگی در راه آرمان ها است را ببینیم.
صفار هرندی خاطر نشان کرد: ایستادگی در لفظ آسان است ولی وقتی مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر جامعه عارض می شود نمی توان تنها با حرف زدن کاری را پیش برد.
صفارهرندی خاطر نشان کرد: امروز جامعه جهانی پذیرفته است شهدایی چون حججی با ایثار و فداکاری خود شر داعش را کنار زدند و جهانیان در کنار ملت ایران از این موضوع احساس غرور و شادمانی کرد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چگونه است که برخی می خواهند با این بهانه که از عهده دشمن بر نمی آییم از میانه راه کنار کشیده و این رشادتها و جان فشانیها که با تحمل سختی ها و مشقت های فراوان به دست آمده و موجب افتخار مردم شده است را کنار بگذارند؟
وی ادامه داد: جامعه ای که دنبال امنیت و رفاه است باید بداند مسیر و معبر نیل به این آرمان پیروی از مسیر حق و استقامت ورزیدن است و هیچگاه از راه تن آسایی به این هدف خود نخواهد رسید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که می پندارند توسل به کشورهای غربی احساس امنیت برای آنان به دنبال دارد باید بدانند در نهایت مانند صدام احساس ندامت و پشیمانی کرده و از میان خواهند رفت.
وی اضافه کرد: صدام در چهارچوب خواسته های قدرت های بزرگ عمل می کرد ولی بعد از اینکه به مهره سوخته ای تبدیل شد به گوشه ای انداخته شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نگاه رژیم طاغوت در کشور ایران نیز از این جنس بود و فکر می کرد پیوند راهبردی با آمریکا ضامن دوام و بقای حکومت است درحالیکه این چنین نبود و سرانجام علیرغم تمامی حمایت های آمریکا از میان رفت.
صفار هرندی ادامه داد:افرادی که اکنون برای مذاکره با آمریکا دندان تیز کرده اند باید بدانند بهای این مذاکره کاهش اقتدار ایران است.
وی گفت: عده ای وسوسه شده اند که وارد مذاکره با غول بی شاخ و دم آمریکا شوند تا آینده کشور را تضمین کنند در حالی که ظاهرا تجربه تلخ کشورهای مصر ،یمن، تونس و حتی سوریه را فراموش کرده اند.
صفار هرندی ادامه داد: کسانی که قیافه صلح طلبانه می گیرند ولی زمینه جنگ افروزی را فراهم می کنند، از آنها بیشتر باید ترسید.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سوریه با ایستادگی و با کمک ایران توانست شر جنگ افروزی ها را از میان بردارد و امروزه ثمره این نگاه را بر می دارد.
صفار هرندی گفت: متاسفانه نگاه بسیاری به آمریکا همان نگاه 30 سال پیش است در حالیکه وضعیت اقتصادی این کشور فرق کرده و هم اکنون میزان بدهکاری های آن هزار میلیارد دلار بیشتر از تولید ناخالص داخلی اش است.
وی افزود: در جامعه امروز آمریکا 50 میلیون خانواده وجود دارند که در یکی از مسائل خود از قبیل پوشاک یا خوراک و مسکن دچار فقر آزار دهنده هستند در حالیکه 40 سال گذشته این رقم پنج میلیون بوده است.
صفار هرندی گفت: هم اکنون رقم افراد زیر خط فقر آمریکا به 60 میلیون نفر رسیده و رکورد زده است درحالیکه این رقم 10 سال پیش 25 میلیون بوده و الان 2 و نیم برابر شده است.
وی افزود: آمریکا هنوز ثروتمندترین کشور دنیا است اما هنوز به فکر منافع کشور خود است و توبره خود را از خاورمیانه پر می کند .
صفار هرندی ادامه داد: ترامپ وقتی می خواست خط جنگ افروزی های آمریکا را در منطقه دنبال کند گفت باید هزینه مقابله با ایران را با پول کشورهای همسایه ایران مانند عربستان تامین کنیم چون آمریکا پولی را برای صرف در این زمینه ندارد پس چکونه است عده ای می خواهند از این گدا و کشور دارای استیصال پول و اعتبار دریافت کنند؟
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.