حسین نژادخیر روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از این طرح ها به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون چاه شماره یک وارد مدار شده و چاه های شماره 2 و سه نیز تا قبل از نیمه نخست تیرماه جاری مورد بهره برداری قرار می گیرند.
به گفته وی، این تعداد حلقه چاه جدید آب با مجموع آبدهی 130 لیتر بر ثانیه در منطقه میدان دام قزوین حفر و تجهیز شده اند.
حسین نژاد، در خصوص سایر اقدام های صورت گرفته در زمینه افزایش منابع جدید استحصال آب استان گفت: عملیات حفر، تجهیز و اجرای خط انتقال آب و برق چاه شماره 4 منطقه میدان دام قزوین با 7 میلیارد ریال اعتبار اواسط تابستان سال جاری با میزان آبدهی 40 لیتر در ثانیه مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی در خصوص تجهیز چاه شماره پنج شرق قزوین، چاه های 9 و 10 منطقه اقبالیه و چاه شماره 20 منطقه مهدی آباد، یادآور شد: مراحل انتخاب پیمانکار جهت حفاری انجام شده و تملک زمین نیز توسط واحد حقوقی در حال انجام است.
نژادخیر ادامه داد: برنامه میان مدت جهت جبران کمبود آب شرب شهر قزوین، آبرسانی از محدوده شرق این شهر بوده که طی هفت فاز و با 550 میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.
وی با اشاره به محدودیت منابع آب قابل شرب دشت قزوین، گفت: با توجه به مشکلات ناشی از بحران کمبود آب، امکان حفر بیش از ظرفیت موجود برای تامین آب شرب شهرهای استان وجود ندارد و لازم است در مدیریت مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت این منابع حیاتی نهایت توجه از سوی مردم صورت گیرد.
این مسئول ادامه داد: افزایش منابع جدید تامین آب باعث بالا رفتن قیمت تمام شده به منظور هزینه های تعمیرات و نگهداری و همچنین انرژی مورد نیاز، خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح بلند مدت انتقال آب از سد طالقان که توسط شرکت آب منطقه ای پیگیری می شود، مشکل تامین آب شرب شهرهای این استان تا حد قابل قبولی برطرف شود.
در حال حاضر 26 شهر با 952 هزار جمعیت در استان قزوین از خدمات آبفای شهری بهره مند هستند.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.