به گزارش ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم و در تفسیر سوره نمل، با اشاره به شخصیت مومنان، اظهار کرد: این سوره، جزو آیاتی است که در مکه نازل شده و آیات آن با محوریت آموزش اعتقادی به مردم می باشد.
وی ادامه داد: اگر کسی انگیزه اقامه دین نداشته باشد براساس آیات ابتدایی سوره نمل مومن نیست، چراکه اقامه نماز به معنای اقامه دین است.
امام جمعه قزوین یادآور شد: می‌توان به انواع گناهان آلوده بود، اهل دروغ، غیبت، ربا و ظلم باشیم اما نمازمان را هم بخوانیم، این مسائل با نمازخواندن منافاتی ندارد اما با اقامه نماز سازگاری پیدا نمی‌کنند زیرا اقامه نماز با فحشا و منکر همخوانی ندارد.
نماینده ولی‌ فقیه در استان مومنان را کسانی دانست که به آخرت یقین داشته، قرآن کریم نماز و زکات را ابتدا مطرح کرده و سپس بحث یقین را مطرح می‌کنند، گفت: مهمترین گوهر گرانبهای هر انسان مومنی، یقین است.
وی افزود: یقین به معنای اعتقاد راسخ و محکمی که هیچ شک و شبهه‌ای در آن راه پیدا نکرده و همه عبادت‌ها نیز به آن ختم می شود و خداوند تاکید کرده که با عبادت زمینه ایجاد یقین در ما ایجاد می‌شود.
این مفسر قرآن و نهج‌البلاغه با بیان اینکه مرگ تنها انسان را از دنیا به آخرت منتقل می‌کند، گفت: زشتی و زیبایی مرگ را اعمال خوب و بد ما در این دنیا مشخص می‌کند، کسانی که آخرت را قبول ندارند سرگردان بوده و دلشان به زندگی دنیا خوش است.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.